F1: Williams ajusta el pressupost al 2020

Williams presenta el FW43

Després d’una desafortunada campanya al 2019, que va donar només un punt de campionat mundial, Williams ha revelat el FW43 – el cotxe que esperen pugui revertir la seva fortuna al 2020 – en un llançament on-line.

Amb una decoració revisada que conserva la marca del seu patrocinador principal ROKiT, el FW43 és el que l’equip descriu com una «evolució» del seu predecessor, ja que busquen utilitzar eficientment el seu modest pressupost.

«Hem prestat molta atenció a la comprensió de les àrees problemàtiques del FW42 i hem triat acuradament les parts del cotxe a desenvolupar, les que ens donarien el major rendiment pels recursos que tenim», va dir el Director de Disseny Doug McKiernan.

El concepte principal darrere del FW43 és un desenvolupament continu del FW42, sense canvis de concepte fonamentals en el disseny. L’indicador més important que estem en el camí correcte serà el nivell de correlació que tenim entre el conjunt d’eines que usem per a dissenyar el cotxe i el que ens diuen les dades de la pista.


Hi ha hagut una saludable taxa de desenvolupament en el túnel de vent, i hem trobat millores raonables en l’eficiència de la refrigeració. L’equip ha abordat els problemes mecànics que el van afectar en 2019, aquests inclouen els frens i el pes total del cotxe. Hem fet algunsp progressos en aquestes àrees i continuarem centrant-nos en ells durant la temporada».

La decisió de conservar part de l’arquitectura central del FW42 significa que s’han invertit menys recursos en el desenvolupament de nous conceptes

Adam Carter, Enginyer Cap: «Les iniciatives que posem en marxa per a impulsar el rendiment en totes les disciplines del departament d’enginyeria són evidents en el disseny i desenvolupament del FW43. Ha estat genial veure que el treball dur comença a donar els seus fruits.

«La decisió de conservar part de l’arquitectura central del FW42 significa que s’han invertit menys recursos en el desenvolupament de nous conceptes, la qual cosa al seu torn ha recompensat a l’equip de disseny amb una major amplada de banda per a optimitzar el seu treball, evident tant en l’embalatge com en el detall dels components.

«En preservar alguns paràmetres clau, ha permès un programa de desenvolupament ininterromput dins de l’aerodinàmica per a maximitzar l’eficiència dels recursos. A mesura que ens dirigim a les proves de pretemporada i després a la temporada de carreres, la mesura més important serà el progrés relatiu als nostres rivals, juntament amb la nostra intenció de continuar el nostre recent rècord de fiabilitat».

La pretemporada de l’any passat va ser un malson per a Williams, l’icònic equip britànic no va poder preparar el cotxe per al seu dia de rodatge o els dos primers dies de proves de pretemporada.

Per a enguany, van posar en marxa plans per a assegurar un procés de producció i fabricació més fluid i també van passar les seves proves de xoc a la primera hora de demanar-ho.

El FW43 es veurà en públic per primera vegada quan les proves comencin a Barcelona el dimecres, amb George Russell i Nicholas Latifi dividint-senla feina durant sis dies.

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
el més vell
el més nou
Inline Feedbacks
View all comments