RAID – Qatar Cross Country Rally – Etapa 2: Al-Attiyah l’únic sense problemes

Nasser Al-Attiyah i Mathieu Baumel han aconseguit ampliar el seu avantatge al Qatar Cross Country Rally

La parella de Toyota van estar en segona posició durant gran part de la secció, però després es van beneficiar quan tant Yazeed Al Rajhi/Michael Orr com Jakub Przygonski/ Gottschalk van tenir problemes en els cotxes germans a l’Hilux. Com a tal, Al Attiyah ara lidera la prova local per una hora, sis minuts i 49 segons sobre l’equip T3 d’Austin Jones/Gustavo Gugelmin que han pujat de la cinquena a la segona posició. Al Rajhi i Orr s’han caigut a la tercera posició, però només un minut i 38 segonsper darrera.

L’etapa d’avui ha estat la segona més llarga del ral·li i ha portat a les tripulacions per un tram de 334,25 quilòmetres, des del nord abans de dirigir-se al sud pel costat occidental del país.

Al-Attiyah va començar el dia amb sis minuts d’avantatge amb Al Rajhi, que va rebre una penalització de 10 segons per una infracció de velocitat anit. A diferència d’ahir, el de Qatar no va ser el líder de la secció i va seguir a Al Rajhi fins que el seu company d’equip de Toyota va començar a perdre temps. L’avantatge d’Al-Attiyah es va ampliar encara més quan el tercer classificat Jakub Przygonski i Gottschalk van perdre gairebé dues hores abans d’arribar amb una punxada a la meta.

«Ha estat un bon dia, només un pneumàtic destruït a 50 quilòmetres de la meta», va dir el guanyador de l’etapa, Al-Attiyah. «Hem fet una bona carrera, una bona navegació i estem bastant contents. Aquest ral·li és molt difícil si no es va amb compte amb la velocitat; tindràs molts problemes. Des del principi va ser molt difícil, però Mathieu [Baumel] va fer una bona feina».

Després d’un bon rendiment, Jones i Gugelmin han pujat en la classificació, no sols beneficiant-se dels problemes experimentats per Al Rajhi i Przygonski, sinó també quan el quart líder de la T3, Khalid Al Mohannadi, va perdre temps. La tripulació americana/brasilera està ara en una sorprenent segona posició i encapçalen la categoria T3 per poc més de 19 minuts.

«Aquesta ha estat una bona però molt dura etapa, molt llarga i rocosa», va dir Jones. «Vam tenir un petit problema de direcció, així que he estat molt ocupat amb això, l’etapa d’avui ha tingut molt de desgast però som aquí. Estem súper feliços; increïble!»

Pot ser que Al Rajhi només hagi baixat una posició, a la tercera, però ara està a més de 68 minuts a la deriva d’Al-Attiyah en la classificació general. Ha estat a un ritme accelerat al principi de la secció però s’ha sentit alleujat en arribar a la meta després d’haver perdut tant de temps.

«Vam tenir un problema amb la direcció assistida i vam perdre tot l’oli», va explicar Al Rajhi, que va ser cinquè en la secció. «També vam tenir dues punxades i el parabrisa està esquerdat després d’un impacte en un rasant. No obstant això, som aquí i demà serà un dia diferent.»

Khalid Al Mohannadi i Sébastien Delaunay van perdre la posició enfront de Jones però van completar la secció en tercer lloc per a mantenir la seva quarta posició general. «Vam tenir dues punxades i l’intercomunicador es va trencar a uns 30 quilòmetres de començar», va dir Al Mohannadi, ara segon en la T3.

Ahmed Al-Kuwari i Manuel Lucchese estaven encantats d’haver pujat a la taula de classificació i ara són tercers en la categoria T3 i cinquens en la general. «Un gran resultat», va dir el pilot de Qatar. «Ha estat una etapa dura, llarga i tècnica, però l’hem gaudit. Vam tenir dues punxades i després vam haver de prendre-ho amb calma sense més reposats». Saleh Alsaif i Ali Hassan Obaid van pujar una posició en la taula de classificació per a completar els sis primers amb el seu Ca-Am X3.

Jakub Przygonski i Gottschalk van tenir un dia desastrós amb un braç de direcció trencat, la tripulació del Toyota Hilux va perdre gairebé dues hores amb Al-Attiyah, baixant del tercer al setè lloc. Després de lluitar per a fer reparacions d’emergència al desert, la tripulació es va veure obligada a arribar coixejant fins a la meta. «Va ser una etapa difícil per a nosaltres», va dir el polonès. «Teníem bon ritme, però en un gran salt vam ser massa ràpids i hem doblegat un braç [de direcció]».

El tercer tram selectiu d’Al-Kharsaah del dimarts és el més llarg de l’esdeveniment, amb 340,28 km i es dirigeix cap a la Mar Interior, abans de girar al nord-oest i tornar a travessar els deserts centrals.

Classificació general

1Nasser Al Attiyah/Mathieu BaumelToyota Hilux4hr 59min 16sec
2Austin Jones/Gustavo GugelminCan-Am Maverick6hr 06min 05sec
3Yazeed Al Rajhi/Michael OrrToyota Hilux6hr 07min 43sec
4Khalid Al Mohannadi/Sébastien DelaunayPolaris RZR 1000 Turbo6hr 25min 13sec
5Ahmed Al-Kuwari/Manuel LuccheseCan-Am Maverick X36hr 55min 46sec
6Saleh Alsaif/Ali Hassan ObaidCan-Am X3 20196hr 59min 16sec
7Jakub Przygonski/Timo GottschalkToyota Hilux6hr 59min 42sec
8Kees Koolen/Serge BruynkensOT3 Overdrive7hr 12min 50sec
9Balazs Szalay/Laszlo BunkozciOpen Grandland X7hr 23min 02sec
10Mohammed Al Harqan/Vili OslajCan-Am Maverick X38hr 08min 41sec

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments