• Juan Pedro García-Sergi Giralt (Autobianchi) i Joan Pedragosa-Josep Beltri (BMW) completen el podi
• Salou i el seu Passeig Marítim acullen la mitja part d’un ral·li de regularitat que transcorre per molts trams del mundial de velocitat
Ruben Maes-Michel Périn (Porsche 914/6) han estat els vencedors absoluts del 4t Rally Catalunya Històric-Rally de les Caves després de protagonitzar una intensa lluita amb Juan Pedro García-Sergi Giralt (Autobianchi A112 Abarth). Joan Pedragosa-Josep Beltri (BMW 318i E21) han completat el podi. Entre els cotxes que han participat només en la segona jornada –modalitat One Day– la victòria ha estat per a Joan Riberas-Joan Circuns (Porsche 911 SC). En Regularitat Super Sport ha vençut el Porsche 911 SC gr. 4 d’Anthony Guillemat-Cristophe Cruzet.
38 equips han participat en aquesta prova de regularitat del RACC, que ha constat de dues etapes, amb 14 trams diferents per carretera tancada i en un recorregut lineal, completant 152,97 km de regularitat. La cita ha tingut Salou com a base i ha comptat amb un important número de trams del RallyRACC del mundial de velocitat. Els cinc primers classificats són grans noms de la regularitat i hi ha hagut fins a 9 guanyadors de tram diferents. Maes-Périn, els vencedors de l’Ypres Historic Rally de Bèlgica de 2019, s’han endut fins a 5 escratx i han aconseguit finalment la victòria de la prova.
En Regularitat Súper Sport s’ha imposat Anthony Guillemat-Cristophe Cruzet (Porsche 911 SC Gr.4), que partien amb el número 1. Entre els equips que van triar l’opció d’inscripció ‘One Day’ i que, per tant, només van participar en l’etapa del dissabte, ha destacat Juan Riberas-Joan Circuns (Porsche 911 SC), vencedors en tots els trams que van disputar.
Divendres 28, l’essència de la regularitat
En el primer dia de ral·li, amb 6 trams i 59,51 km de regularitat, Juan Pedro García-Sergi Giralt (Autobianchi A112 Abarth) es van col·locar líders sense haver guanyat cap especial, però mostrant-se com els més constants de la jornada. Ruben Maes-Michel Périn (Porsche 914/6), molt coneguts en la regularitat europea, van aconseguir un total de 3 escratx en els trams ‘Font Rubí’, ‘Pontons’ i ‘Riudecanyes’. Christophe Berteloot-Aurélie Vanbelle (Porsche 911 SC), Tere Armadans-Anna Vives (Volkswagen Golf GTI MK1) i Pau Coma Cros-Marcos Rivero (Porsche 911 2.7) ho feien a ‘Puig dels Agulles’, ‘El Montmell’ i ‘L’Albiol’, respectivament.
Cal destacar l’actuació de Josep Maria Bardolet-Carles Jiménez, que van demostrar les seves habilitats al volant del Seat 1400B de l’equip SEAT Històrics i van lluitar durant tota la primera etapa pel lideratge, però un problema elèctric els va allunyar de les posicions capdavanteres. Així, la primera jornada concloïa amb García-Giralt en primera posició seguits molt de prop per Joan Pedragosa-Josep Beltri (BMW 318i E21), Maes-Périn i Coma Cros-Rivero, tots ells a menys de dos punts.
El divendres, a més, va tenir lloc un retorn molt esperat, Antonio Zanini, amb Josep Autet com a copilot, prenien la sortida del Rally Catalunya Històric-Rally de les Caves amb el Simca 1000 GT amb el qual Zanini va participar fa 48 anys, en 1972, en aquesta prova, encara que després del primer tram la mecànica els va obligar a abandonar.
Dissabte 29, molts guanyadors diferents i canvi de líder
L’etapa del dissabte es va iniciar a Salou i la van conformar els trams de ‘Duesaigües’, ‘La Mussara’, ‘El Pont d’Armentera’, ‘Savallà-Conesa’, ‘Vallespinosa’, ‘Querol’, ‘Òdena’ i ‘Talamanca’, tots ells a una única passada i amb un total de 93,46 km de regularitat. Amb els 4 primers classificats en un puny, la victòria estava per decidir i els complicats i selectius trams no li ho van posar gens fàcil. Ramon Arqués-Jordi Montoliu (Peugeot 205 GTI) s’anotaven la primera especial del dia i Juan Pedro García ho feien en la segona. Ruben Maes s’emportava l’escratx en el novè tram i deixava clares les seves intencions recollint el testimoni del lideratge. Les ‘Nenas Team’, únic equip 100% femení amb les llorejades Tere Armadans i Anna Vives i el Volkswagen Golf GTI MK1 vencien en el mundialista tram de ‘La Mussara’.
El ral·li arribava al reagrupament de Santa Coloma de Queralt amb Maes, García i Pedragosa com a màxims aspirants al triomf, separats per tan sols 3 punts. El segon bucle s’iniciava amb Carles Miró-Ivan Matavacas (Porsche 911 SC) com els més regulars. Joan Pedragosa era qui superava l’especial de ‘Querol’ amb menys puntuació i Mia Bardolet ho feia a ‘Òdena’. Maes-Périn tancaven el ral·li amb victòria en l’últim tram i posaven el fermall d’or a aquesta 4a edició emportant-se el triomf. Així doncs, després d’aquest assoliment l’equip belga tindrà la inscripció gratuïta per l’Ypres Historic Regularity Rally de 2020, després de l’acord al qual van arribar el RACC i l’organitzador belga Ypres Historic Rally pel qual tots dos clubs van crear el “Historic Regularity Challenge” per promocionar i compartir les experiències de totes dues cites.
Entre els participants hi havia el president del RACC, Josep Mateu, i el director general del club, Xavier Pérez, tots dos a bord de vehicles de l’equip SEAT Històrics. Mateu- Vilatarsana (Seat 1430 Especial 1600) van acabar en 18a posició i Madrazo-Pérez (Seat 124 Sport 1600) van aconseguir una important 8a plaça, imposant-se a més en la classe H.
El 4t Rally Catalunya Històric-Rally de les Caves va acabar amb un sopar a l’Hotel Hilton Diagonal Mar Barcelona, durant la qual es va celebrar el lliurament de premis de mans de les màximes autoritats del RACC i de membres de la seva Comissió Esportiva, així com de l’alcalde de Salou, Pere Granados; i del director de Promoció i Esdeveniments Esportius de l’Ajuntament de Barcelona, Gabriel Arranz.
Classificació final 4t Rally Catalunya Històric-Rally de les Caves
1-Ruben Maes-Michel Périn (Porsche 914-6/1970), 38’1 punts
2-Juan Pedro García-Sergi Giralt (Autobianchi A112 Abarth/1984), 41’9 punts
3-Joan Pedragosa-Josep Beltri (BMW 318i E21/1981), 42’4 punts
4-Tere Armadans-Anna Vives (Volkswagen Golf GTI MK1/1979), 45’3 punts
5-Carles Miró-Ivan Matavacas (Porsche 911 SC/1979), 47’5 punts
6-Pau Coma Cros-Marcos Rivero (Porsche 911 2.7/1977), 48’7 punts
7-Josep Maria Bardolet-Carles Jiménez (Seat 1400B/1957), 55’1 punts
8-Miguel Ángel Madrazo-Xavier Pérez (Seat 124 Sport 1600/1972), 62 punts
9-Joan Dalmau-Gerard Massana (Seat Ibiza GLX 1.5/1984), 62’3 punts
10-Francesc Segú-Joaquim Segú (Porsche 914-4/1971), 66’4 punts
11-José Manuel López Sobrado-Antonio Caldeira (VW Scirocco/1980), 76’4 punts
12-Anthony Guillemat-Christophe Cruzet (Porsche 911 SC gr. 4/1981), 79 punts
13-Kim Navarro-Miquel Molist (Volkswagen Golf GTI MK1/1982), 81’9 punts
14-Ramon Arqués-Jordi Montoliu (Peugeot 205 GTI 1.6/1984), 84’5 punts
15-Vicenç Aguilera-Elisabeth Aguilera (Seat 124 Especial 1800 Gr.4/1975), 87 punts
Fins a 32 classificats
Guanyadors per classes:
E (Fins a 1957): Josep Maria Bardolet-Carles Jiménez (Seat 1400B/1957)
F (Fins a 1965): Didier Chabrier-Bruno Bellmas (Porsche 911 2.0/1965)
G (Fins a 1970): Ruben Maes-Michel Périn (Porsche 914-6/1970)
H (Fins a 1972): Miguel Ángel Madrazo-Xavier Pérez (Seat 124 Sport 1600/1972)
I (Fins a1981): Joan Pedragosa-Josep Beltri (BMW 318i E21/1981)
J (Fins a 1984): Juan Pedro García-Sergi Giralt (Autobianchi A112 Abarth/1984)
K (Fins a 1986): Marc Mayoral-María José Ribal (VW Scirocco GTX/1986)
Altres distincions:
Vehicle més antic: Josep Maria Bardolet-Carles Jiménez (Seat 1400B, any 1957)
Primer equip estranger: Ruben Maes-Michel Périn (Porsche 914-6/1970)
Socis RACC: Joan Pedragosa-Josep Beltri (BMW 318i E21/1981)
Primer classificat categoria One Day Rally: Juan Riberas-Joan Circuns (Porsche 911 SC/1983)