La hibridació endollable segueix donant passos en el terreny dels compactes, bé en les seves carrosseries tradicionals hatchback de cinc portes o en les de tipus SUV. L’últim a sumar-se a la reducció d’emissions i la combinació de l’electricitat i el motor de combustió és el Kia XCEED plug-in , que arriba a l’abril.
Tal com ha confirmat la marca, a partir d’abril els compradors que així ho desitgin podran optar per la hibridació endollable en un Kia XCEED . Això vol dir que els que es facin amb aquest SUV podran comptar amb etiqueta Zero emissions gràcies a la seva autonomia de 58 km en manera elèctrica segons cicle NEDC.
Per a això, el Kia XCEED Híbrid Endollable comptarà amb un bloc de gasolina 1.6 de quatre cilindres que treballarà solidàriament amb una bateria de 8,9 kWh i un motor elèctric de 44, 5 kW (gairebé 60 CV) que rendiran un total de 141 CV a plena potència . Aquest rendiment li permetrà assolir els 100 km / h amb sortida parada a 11 segons.
A més, per millorar l’eficiència de tots dos motors, Kia ha inclòs una caixa de canvis automàtica de sis relacions i doble embragatge , destacant que amb ella les pèrdues d’energia són mínimes, al contrari que amb una transmissió electrònica de variació contínua, on part de la potència del motor de combustió es perd.
I el Kia XCEED Híbrid Endollable també estarà disponible amb un taronja inèdit
Kia XCEED Híbrid Endollable, en què canvia
Més enllà de la pròpia tecnologia que propulsa aquest SUV, el Kia XCEED ha realitzat alguns canvis per fer d’aquest híbrid endollable un model encara més atractiu.
A nivell estètic, la graella s’ha redissenyat i, en aquest cas, està tancada per millorar l’aerodinàmica de l’SUV i inclou llandes específiques de 16 polzades que poden assolir les 18 polzades en opció. A més, s’inclou un nou taronja a la paleta de colors disponibles.
Una altra de les novetats íntimament lligades a la mecànica híbrida endollable són els indicadors propis d’aquesta versió. Amb ells, els conductors podran gestionar la càrrega a través del seu panell d’instrumentació , comprovant el flux de l’energia entre la bateria i els motors de combustió i elèctric o, entre altres possibilitats, saber el nivell de càrrega que té la bateria i una aproximació dels quilòmetres elèctrics disponibles.
La pantalla tàctil permetrà la gestió de l’energia i veure on són els carregadors propers
A més, si necessitem energia, la pantalla ens mostrarà on són els carregadors propers, amb l’objectiu de poder planificar el nostre viatge de la manera més eficient possible i, fins i tot, programar una càrrega amb el cotxe ja endollat, aprofitant les tarifes més barates durant la nit per posar en marxa la regeneració de la bateria.
Quant a la seva habitabilitat, les bateries de el nou Kia XCEED estan situades sota dels seients, amb l’objectiu de no perdre massa càrrega al maleter i millorar les qualitats dinàmiques del SUV. Encara que la reducció segueix sent evident, passant dels 426 litres als 291 litres al maleter d’aquesta versió PHEV. Al seu interior, això sí, hi ha un espai dedicat a guardar el cable de càrrega quan no s’està utilitzant.
Si parlem de preu, els qui optin per aquest Kia XCEED Híbrid Endollable tindran disponible el SUV amb etiqueta Zero emissions des de 26.150 euros, una tarifa en què estan inclosos tots els descomptes oficials de la marca, campanyes promocionals especials i finançament específic que proposa Kia Motors Iberia.