12 Cilindri, el nou Ferrari de l’antiga escola

Ferrari és una marca única que combina tradició i tecnologia punta a parts iguals. Potser això és més evident en el seu darrer model, el 12 Cilindri, successor del 812 Superfast. Ferrari ha presentat el 12Cilindri i el 12Cilindri Spider dijous a Miami. I com el seu nom indica, tot gira al voltant del motor de 12 cilindres.

La unitat de 6,5 litres i 65 graus és la darrera evolució de l’F140 V-12 de Ferrari, utilitzat per primera vegada a l’Enzo fa dues dècades. En aquest cas, desenvolupa 819 CV atmosfèrics a 9.250 rpm i 500 lb/peu de parell a 7.250 rpm, amb un límit de revolucions de 9.500 rpm. Tampoc no hi ha assistència híbrida: Ferrari ha aconseguit complir totes les normes sobre emissions sense recórrer a l’electrificació.

En línies generals, és similar al motor del 812 Competizione, amb bieles de titani i un tren de vàlvules que substitueix els típics pistons hidràulics per un sistema rígid amb balancins de rodets. No obstant això, és un sistema anomenat «Aspirated Torque Shaping», que utilitza l’electrònica per modificar la corba de parell en tercera i quarta marxa.

Juntament amb el motor hi ha una caixa de canvis de doble embragatge i vuit velocitats muntada a la part del darrere, que promet canvis un 30% més ràpids que la transmissió del 812. Tenint en compte que el 812 era un dels cotxes més ràpids a la carretera, no podem imaginar el que se sentirà amb aquest nou Ferrari. El canvi a pneumàtics més alts de 21 polzades escurça les relacions de canvi en un 5%, fet que contribueix a millorar l’acceleració. Ferrari cita un temps de 0-100 de 2,9 segons.

En termes de mida, el 12Cilindri és lleugerament més gran que el 812 Superfast en la majoria de les dimensions, encara que la distància entre eixos és uns centímetres més curta. El disseny és semblant al del Roma, amb detalls més tècnics. El panell negre situat davant del capó i entre els llums recorda el panell de plexiglàs dels primers exemplars del 365 GTB/4 Daytona. La veritat és que tot el conjunt recorda el Daytona.

A l’interior, disposa del tradicional volant Ferrari ple de comandaments, però a diferència de molts dels nous models de la marca, hi ha una pantalla central d’nfoentreteniment. D’altra banda, l’habitacle no difereix gaire del que hem vist al Purosangue, a excepció dels seients del darrere.

Com s’esperava, el 12Cilindri incorpora tots els sistemes de control de xassís més avançats de Ferrari, inclòs el Side Slip Control 8, dissenyat per controlar més ràpidament els nivells dels pneumàtics. També hi ha el sistema de direcció independent a les quatre rodes, que pot dirigir els pneumàtics del darrere en direccions oposades entre si. Com ja s’ha esmentat, les llantes passen de 20 a 21 polzades amb pneumàtics 275/35ZR21 al davant i 315/35ZR21 al darrere. Els compradors poden triar entre pneumàtics Michelin Pilot Sport S 5 o Goodyear Eagle F1 Supersport.

Ferrari només indica el pes en sec, és a dir, sense els líquids necessaris per a la conducció, per la qual cosa no sabem exactament quant pesa el 12Cilindri. El pes en sec per al coupé és de 1.500 kg. Ferrari també diu que el 12 Cilindri és un 15% més rígid que el 812.

Com es podia esperar, aquest Ferrari V-12 no serà barat. El 12 Cilindri costa 423.000 dòlars (395.000 euros) el coupé i 466.000 dòlars (435.000 euros) el descapotable. També suposem que el 12Cilindri ja està esgotat per als propers anys, així són els Ferraris. Especialment els Ferraris V-12.

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments