Loeb en una entrevista a Canal+ França ha desvetllat quin de tots els pilots s’ha enfrontat ha estat el més dur. I no ha deixat de sorprendre el pilot d’Alsàcia.
«Amb el qual més vaig lluitar durant bastant temps va ser amb Grönholm. Era un pilot molt ràpid. Potser va cometre alguns errors que a vegades li van costar molt, però va ser el meu gran rival durant diversos anys”.
Entre els errors comesos per Grönholm hi ha, entre altres, en l’accident del Ral·li d’Austràlia de 2006 que li va privar de la possibilitat de guanyar el títol en un moment en què Loeb, després d’una lesió en la clavícula, hauria d’haver-se saltat les últimes quatre proves.
O l’accident del Ral·li d’Irlanda de 2007 que va impedir als finlandesos aprofitar-se d’un problema en el Citroën de Loeb.
L’aparició d’Ogier
“Va haver-hi algunes carreres que van ser excepcionals. Era un oponent que anava molt ràpid. Vam tenir algunes baralles bastant intenses un parell de vegades”.
“És cert que no vam fer un campionat complet contra ell, però va ser una època en la qual jo estava acabant la meva carrera i ell l’estava començant. Va començar una nova generació de pilots i va ser capaç de guanyar sis títols”.
“He tingut molts altres rivals. Al final de la meva carrera vaig tenir alguns bons duels amb Ogier. Llavors, si penso en els meus començaments, haig d’esmentar a Jeff Bérenguer. Poques persones ho coneixeran, però fins i tot amb ell va haver-hi grans batalles que em van donar l’oportunitat de fer la meva Saxo Kit Car”.
A Loeb també li van preguntar si s’inspirava en algú fora del món dels ral·lis:
“No em vaig inspirar en ningú, sempre em va agradar fer les coses pel meu compte. No obstant això, haig de dir que el moment de la meva carrera en el qual em vaig sentir una mica intimidat va ser quan estava en l’equip amb Carlos Sainz i Colin McRae”.
“Dos campions mundials en el meu equip i jo en el tercer cotxe. La seva presència em va servir i vaig aprendre molt d’ells”.