- El nou tot terreny Electric Hybrid amb tracció total complementa una àmplia gamma SUV de la qual ja formen part del Toyota C-HR al Toyota RAV4 i a la qual s’unirà pròximament el Toyota Yaris Cross.
- Set places, 658 litres de maleter i eficient sistema de propulsió híbrid elèctric de 4a generació amb 244 CV i tracció total elèctrica AWD-i.
- El nou Toyota Highlander Electric Hybrid es comercialitzarà el 2021.
- El tot terreny més gran híbrid de Toyota, el Toyota Highlander Electric Hybrid, desembarca a Europa. Disponible exclusivament amb sistema de propulsió híbrid elèctric, el nou Highlander Electric Hybrid permetrà ampliar la gamma SUV de Toyota a Europa, unint-se a RAv4 en el segment D, Toyota C-HR en el segment C i, pròximament, a Yaris Cross en el segment B.
Amb més de 23 anys d’experiència en el desenvolupament de la tecnologia Toyota Electric Hybrid, més de 15 milions d’unitats venudes, una àmplia gamma amb 9 models electrificats i la 4a generació de sistemes de propulsió híbrids elèctrics, Toyota ha combinat el seu lideratge en l’electrificació amb la seva innata qualitat, durabilitat i fiabilitat i la seva dilatada experiència fabricant SUV per a crear el nou Highlander Electric Hybrid.
Construït sobre la base de la plataforma GA-K de Toyota, Highlander Electric Hybrid combina tots els atributs dels tot terreny Toyota —confort, tacte de conducció i seguretat— amb una gran eficiència, reduïdes emissions i tracció total elèctrica intel·ligent —intelligent All-Wheel Drive (AWD-i)—, a més d’un habitacle molt espaiós i una capacitat de remolc de 2 tones.
Disseny i estructura
Amb 4.950 mm de longitud i unes impressionants llandes d’aliatge de 20″, Highlander Electric Hybrid combina el disseny dinàmic i sofisticat d’un tot terreny premium amb la robustesa, la potència i la durabilitat d’un tot terreny versàtil. L’interior ha estat dissenyat per a oferir tota la funcionalitat, durabilitat i amplitud que cal esperar d’un tot terreny de set places, oferint un entorn còmode per a tots els ocupants.
Highlander Electric Hybrid és un autèntic set places: el marge de lliscament de 180 mm de la segona fila de seients deixa espai de sobres per a dos adults en la tercera fila, amb una gran facilitat d’entrada i sortida a aquesta zona de l’habitacle. Amb una porta gran posterior elèctrica que s’obre amb només passar el peu sota el paracops posterior, el maleter, de 658 litres de capacitat, pot ampliar-se considerablement amb més lloc sota el sòl i amb la segona i tercera fila de seients plegats, fins a aconseguir 1.909 litres de volum de càrrega disponibles.
L’interior es podrà triar en negre o grafit, comptant amb una infinitat de compartiments d’emmagatzematge i prens USB en la primera i segona fila de seients. En la consola central hi ha una pantalla multimèdia de 12,3″ amb sistema de navegació per satèl·lit i connexió Apple CarPlay i Android Acte. L’equipament inclourà des de Head-Up Display, recàrrega sense fil de telèfons mòbils, seients amb ventilació i retrovisor digital, que mostra una àmplia imatge posterior.
Dinàmica de conducció
El sistema Toyota Electric Hybrid de quarta generació del Highlander Electric Hybrid combina un motor de 2.5 litres de gasolina de cicle Atkinson amb uns motors elèctrics en els eixos davanter i darrere, sent aquest últim el que dota al nou SUV de Toyota de tracció total elèctrica intel·ligent (AWD-i). La potent bateria d’hidrur de níquel que alimenta els motors elèctrics va situada sota els seients de la segona fila.
La combinació de la potència total del sistema, de 244 CV DIN, i unes emissions de CO₂ de tot just 146 g/km i un consum de 6,6 l/100 km* (cicle WLTP) — 117 g/km* i 5,2 l/100 km* NEDC correlacionat—, representa la millor relació entre potència i CO₂ del segment.
Mitjançant el control de selecció de la manera de conducció és possible seleccionar entre quatre opcions: ECO, NORMAL, SPORT i TRAIL. Les quatre maneres es poden utilitzar quan el vehicle circula en manera 100% elèctric (EV), que es pot seleccionar independentment.
L’aplicació d’un tractament acústic al parabrisa i la instal·lació de diverses capes aïllants en el sostre, el quadre de comandament i el sòl, així com el revestiment aïllant dels passos de rodes i el maleter, fan que l’habitacle del Highlander Electric Hybrid resulti particularment silenciós, la qual cosa reforça la conducció suau i tranquil·la característica dels models híbrids de Toyota.
La plataforma GA-K del Highlander Electric Hybrid es complementa amb una carrosseria lleugera, molt rígida i amb un baix centre de gravetat, que confereix al nou todocamino de Toyota d’un tacte de conducció àgil i una gran comoditat en carretera.
Seguretat
El nou Highlander Electric Hybrid està equipat amb la més recent versió de Toyota Safety Sense, el conjunt de tecnologies de seguretat activa dissenyades per a ajudar a evitar o mitigar col·lisions en un ampli ventall de situacions de trànsit.
En Highlander Electric Hybrid, Toyota Safety Sense inclou Sistema de Seguretat Precolisión amb direcció assistida activa per a evitar col·lisions i funció de detecció de vianants de dia i de nit i de ciclistes de dia, Control de Creuer Adaptatiu, a qualsevol velocitat, Sistema de Manteniment de Trajectòria, Avisador de Canvi Involuntari de Carril amb assistència a la direcció, Control Intel·ligent de Llums de Carretera i Reconeixement de Senyals de trànsit.
El nou Toyota Highlander Electric Hybrid es comercialitzarà en 2021.