WRC: Lappi: «Després del meu gran inici em vaig ficar massa pressió en mi mateix»

El món dels ral·lis s’ha detingut estrepitosament en el que hauria d’haver estat una de les èpoques més ocupades de l’any per als equips i els pilots per igual.

El WRC va presentar nous desafiaments per a Esapekka Lappi en 2020

El començament de la temporada no va ser tan dolent. Vull dir que vaig canviar l’equip. Mai és fàcil anar a Monte-Carlo amb el nou cotxe i amb una quantitat limitada de proves. Però crec que vam ser bastant intel·ligents al final. Diguem que cada dia, quan conduíem el cotxe, vam aprendre peça per peça i tractàvem tot el temps de millorar amb els ajustaments.

LAPI està en un bon posició per a comparar l’actual WRC maquinària és un dels pocs dels quals és capaç de per a competir en tres equips diferents la nova generació de cotxes World Ral·liCar

Crec que el Toyota i el Ford són bastant similars bastant pròxims entre si en termes de comportament del motor i també el maneig des del costat del xassís però el Citroën era diferent, em refereixo a la la idea del motor.

No es va parlar molt en realitat, però el C3 és més potencia pop i un motor d’altes revolucions, així que que estava creant diferents tipus d’estil de conducció i necessites usar el caixa del canvi de manera diferent.

També pel costat del xassís era una idea diferent, no era fàcil de conduir per a mi no obstant això vaig veure positiu signes de millora amb les actualitzacions de aero per al C3 WRC, me les vaig arreglar per a conduir-ho a Finlàndia un dia puc dir-te que allí hi va haver una gran diferència en termes de temps però encara així haig de dir que no resolia tots els problemes i tots els desafiaments que aquest cotxe tenia.

El ritme hauria estat millor, definitivament, però encara així, per exemple, el misteri dels problemes que tenia en asfalt no ho solucionava aquesta evolució amb seguretat.

Ha estat competint durant molts anys… el seu primer gran contracte amb Skoda, però hi havia comentaris de que havia comès un error en comprometent-se amb el fabricant txec durant un període tan llarg de temps

No va ser massa temps, estava bé, potser hauria estat o podria haver estat millor si haguéssim estat conduint en el WRC tot el temps, però com no el fèiem, estàvem en el Campionat Europeu i a l’Àsia Pacífic, potser no competíem en els ral·lis correctes però l’experiència no ho és tot en aquest esport.

Quan Lappi va fer un pas endavant al més alt nivell, va anar amb una velocitat explosiva

Lluitar per mantenir el ritme de Finlàndia era difícil, és definitivament el ral·li en el qual més experiència tinc, i és que sempre ha estat el més fàcil per a mi, però després quan vam arribar als ral·lis en els quals no sóc tan fort i també estava lluitant, vaig pensar que la gent esperaria molt de mi.

Va ser un principi molt exitos, així que sí, em vaig crear molta pressió a mi mateix, crec que he millorat en la gestió d’aquesta pressió, segur, però encara així, la segona victòria encara està esperant.

Lluita per aconseguir la pau i la competitivitat dels seus primers ral·lis, ixò li ha portat a realitzar un treball d’introspecció per a l’ànima de Lappi

Crec que he estat molt més comprensible amb mi mateix durant aquesta temporada i també he estat capaç de concentrar-me molt més en els detalls i només en la nostra pròpia actuació

video:-m-sport-aconsegueix-els-250-rallis-consecutius-en-els-punts

Té la velocitat i talent per a guanyar ral·lis i està completament centrat en el seu objectiu de convertir-se un dia en Campió Mundial de Ral·lis

Hem d’esperar un… dos o tres anys, sí, no ho sé, però segur no succeirà enguany tal vegada no l’any vinent, però tal vegada amb el nou cotxes que mai es coneixen, però encara així és l’objectiu i estic treballant realment fort per aconseguir-lo.

Font:

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments