Les noves bateries de baix cost i de llarga vida de Tesla permetran l’equilibri de preus entre els vehicles elèctrics i de gasolina i dièsel.
Malgrat l’avanç notable, la democratització del cotxe elèctric només es produirà amb la reducció del cost de la tecnologia, almenys, a valors comparables als de la mecànica de combustió interna. I, per assolir aquest objectiu, Tesla demostra una vegada més que està per davant de la competència.
Segons l’agència Reuters, la marca d’Elon Musk està ultimant els preparatius per introduir-ne de nous en el Model 3 produït a la Xina, molt més barat i amb una durada d’un milió de milles, uns 1,6 milions de quilòmetres.
Els experts creuen que el nou format de bateria de Tesla presenta diferències importants en la seva composició, fet que redueix substancialment la dependència del cobalt, el material més car de la producció d’aquest component. També hi ha alguna expectativa entorn d’un esquema químic misteriós, suposadament innovador, que permetrà reduir l’estrès intern de les bateries i augmentar la capacitat d’emmagatzemar més energia durant períodes més llargs.
La tecnologia està desenvolupada per Tesla en col·laboració amb l’empresa xinesa Comtemporary Amperex Technology Ltd (CATL), amb vista a la fabricació massiva de bateries a Terafactories, infraestructures amb 30 vegades més capacitat que les actuals Gigafactories de la marca.
Actualment, es calcula que la bateria d’un vehicle elèctric de passatgers pot tenir una vida útil d’entre 500 i 800 mil quilòmetres. Les noves bateries de producció de Tesla, més petites i menys complexes, superen el doble de les estimacions. El que significa que, a més de tenir un cost inferior, que rebaixarà el preu final dels cotxes Tesla, també augmentarà el potencial de segona vida de les bateries, per utilitzar-les en xarxes d’alimentació.
Les xifres de Reuters indiquen que les bateries de fosfat de ferro de liti desenvolupades per CATL ja estan per sota dels 80 dòlars per quilowatt hora, enfront dels 156 dòlars / kWh del cost mitjà del 2019.