Hyundai Santa Fe: 20 anys del primer SUV

L’any 2000 Hyundai Motor va introduir la seva primera generació de Santa Fe, convertint a la companyia en una de les pioneres en el mercat dels SUV.

Ara, celebrant el seu 20 aniversari, el Santa Fe s’ha convertit en una icona per a la marca, i Hyundai està tirant la vista enrere veient com el seu primer SUV ha evolucionat al llarg dels anys…

Des de la seva arribada als concessionaris en 2001, el Santa Fe és el model que més temps porta funcionant de Hyundai a Europa. Ara en la seva quarta generació, el Santa Fe ha experimentat una evolució significativa en el seu disseny, seguretat i tecnologia al llarg dels anys, sovint liderant el camí com un vaixell almirall per a les noves tecnologies.

Després del seu llançament fa dues dècades, el Santa Fe es va convertir ràpidament en un dels models més populars de Hyundai. Batejat amb el nom d’una ciutat del sud-oest dels EUA, va ser el primer SUV de la companyia, i va jugar un paper important en l’establiment de Hyundai en el segment dels SUV. Inusualment per a un model de Hyundai, el Santa Fe té el seu logo propi que mostra el nom del model i un sol, mantenint el nom en totes les generacions, continuant la seva herència. Al llarg d’aquests 20 anys, Hyundai ha venut més de 5.260.000 unitats de Santa Fe a tot el món.

El Santa Fe va ser el primer SUV de Hyundai, i és un dels nostres models més antics, convertint-ho en un model clau no sols a nivell mundial, sinó també a Europa. Per a Hyundai és una icona automobilística que continua evolucionant en termes de disseny, tecnologia, espai i confort. Amb l’última evolució, el Santa Fe manté el seu estatus de vaixell almirall en el nostre ampli portafolio de SUV, i subratlla encara més la nostra herència en els SUV, mentre que també avança en el mercat amb la seva innovació tecnològica.

Andreas-Christoph Hofmann
Vicepresident de Màrqueting i Producte de Hyundai Motor Europe

La primera generació de Santa Fe (2000-2006): el best-seller original Hyundai va presentar el Santa Fe al públic europeu per primera vegada en el Saló de l’Automòbil de Ginebra de 2000. Mentre que les següents generacions es van anar convertint progressivament en premium amb el temps, el primer Santa Fe va ser pràctic i benvolgut per la seva funcionalitat i fiabilitat. En 2001, poc després que es fabriqués el primer model, Hyundai va haver d’augmentar la producció a causa de l’aclaparadora demanda als Estats Units.

La primera generació del Santa Fe es va caracteritzar pel seu aspecte robust però refinat i va anar substancialment més llarg i ample que molts dels seus rivals en el segment, la qual cosa va emfatitzar la seva practicitat per a la conducció off-road. El seu espaiós interior oferia suficient espai per a fins a cinc passatgers, igual que un ampli espai de càrrega. Mentrestant, el seu equipament de confort, que incloïa aire condicionat, reproductor de CD, així com alçavidres elèctrics, miralls i sostre solar, era complet per a l’època.

En 2003, en resposta a la demanda dels clients d’un rendiment de conducció encara major, Hyundai va millorar el Santa Fe amb un motor més potent i un sistema de tracció a les quatre rodes controlat per ordinador.

Santa Fe de segona generació (2006-2012): més potència, més espai i un sistema de seguretat actualitzat


La segona generació del Santa Fe va ser llançada en el Saló Internacional de l’Automòbil d’Amèrica del Nord al gener de 2006. Presentava un nou motor dièsel de 2,2 litres i un motor V6 actualitzat de 2,7 litres de gasolina, alhora que oferia un maneig significativament millorat i motors més esportius per a equipar als clients per a una sèrie de condicions de conducció i climàtiques.

A mitjan dècada de 2000, el disseny s’estava tornant cada vegada més important per als clients. Per tant, el model successor del Santa Fe presentava canvis significatius tant en l’exterior com a l’interior del vehicle. El seu exterior oferia una graella davantera ferma, línies esculpides de confiança i fars finament detallats. Aquest aspecte contemporani mostrava com evolucionava la tendència del disseny de la marca.

L’interior utilitzava una combinació de materials suaus i d’alta qualitat i superfícies amb poca lluentor per a donar un toc de luxe als clients de la segona generació del Santa Fe. Aquesta sensació de qualitat es va accentuar encara més amb la retroiluminación blava que envolta els controls i interruptors del model, en combinació amb la tapisseria de cuir. Mentrestant, oferia més espai que abans, ja que per primera vegada s’oferia l’opció d’afegir una tercera fila de seients, ampliant la capacitat de cinc a set places.

Amb els clients de l’època exigint majors prestacions de seguretat, la segona generació del Santa Fe va oferir una sèrie d’àmplies millores de seguretat, continuant el lideratge de Hyundai en l’estandardització de les tecnologies més efectives de la indústria. El Control Electrònic d’Estabilitat (ESC), un sistema de frens antibloqueig (ABS), coixins de seguretat laterals tipus cortina per a totes les files de seients, un monitor de pressió dels pneumàtics i reposacaps davanters actius es van incorporar com a estàndard. Més tard, es va afegir una versió superior que incloïa un sistema de navegació integrat, una càmera de visió posterior, un control de creuer i un sensor de llum.

Santa Fe de tercera generació (2012-2018): major seguretat i millor connectivitat


La tercera generació del Santa Fe va ser un gran pas endavant per a Hyundai, ja que oferia encara més comoditat i qualitat, motors reajustats i una major eficiència. A més, presentava una nova direcció de disseny anomenada «Storm Edge», que consistia en línies refinades així com en superfícies audaces i voluminoses. En afegir un aspecte més emocional i robust i una gran quantitat de prestacions de primera qualitat, l’empresa va demostrar que s’estava allunyant d’oferir un SUV purament funcional i, en el seu lloc, un sofisticat vehicle d’estil de vida.

tots-els-nous-suv-de-hyundai-i-kia-a-2020:-tucson,-santa-fe,-sorento,-xceed-…

Disponible tant amb cinc places com en versió llarga que ofereix tres files de seients per a sis o set passatgers, el Santa Fe de tercera generació també comptava amb una renovada plataforma de crossover bufó bloc. La versió llarga va rebre un disseny lleugerament diferenciat, que incloïa un disseny únic de reixeta hexagonal, un nou aspecte per al pilar B, llandes d’aliatge de 19 polzades opcionals i sortides de fuita dobles enrasades. Això va mostrar que, a més de mantenir els punts forts del model anterior quant a practicitat, espai i fiabilitat, el nou model tenia un aspecte modern i dinàmic, la qual cosa el convertia en una proposta ideal per a conquistar nous clients per a la marca Hyundai.

Tots dos models de Santa Fe oferien un aspecte interior similar, totalment orientat a la comoditat i funcionalitat dels passatgers. A principis de la dècada de 2010, els avanços tecnològics van donar als fabricants d’automòbils l’oportunitat de millorar la comoditat i l’experiència de conducció dels seus clients amb una sèrie de característiques de connectivitat intel·ligent. Com a resultat, el Santa Fe de tercera generació va oferir una pantalla tàctil multifunció opcional de vuit polzades amb navegació amb una interfície d’usuari més senzilla i intuïtiva, així com comandos de reconeixement de veu millorats, al mateix temps que també es va millorar la connectivitat del telèfon.

Amb la tercera generació del Santa Fe, Hyundai va reforçar el seu compromís de proporcionar als seus clients elements de seguretat líders en la seva classe. Aquests incloïen un paquet de frens de primera qualitat, que contenia frens de disc en les quatre rodes, un Sistema de Frens Antibloqueig (ABS) que incloïa Assistència en el Frenat, que proporcionava la màxima força de frenat quan es detectava una parada de pànic, i Distribució Electrònica de la Força de Frenat (EBD) per a ajustar automàticament la força de frenat als eixos davanters i darreres en funció de les condicions de càrrega del vehicle. En oferir aquests nivells de tecnologia de seguretat activa d’última generació, el model de tercera generació va assegurar una millor protecció per als conductors, passatgers i vianants.

Santa Fe de quarta generació (2018-present): Les funcions de seguretat de SmartSense i un nou i audaç disseny


Basant-se en l’èxit de les seves generacions anteriors, en 2018 Hyundai va introduir la quarta generació del Santa Fe. La seva sensació de qualitat s’il·lustra amb la seva prestigiosa aparença, mentre que està equipat amb la tecnologia més avançada, així com amb els millors elements de seguretat de la seva classe i una excepcional amplitud.

Aquest elegant SUV té un aspecte exterior atrevit amb una postura ampla i atlètica. La característica reixeta en cascada de Hyundai decora la part davantera, i el lateral es realça amb línies elegants que s’estenen al llarg del sostre i des dels fars davanters fins a les llums posteriors. Això reforça l’estatus del cotxe en el cim de la línia de SUV de Hyundai. A l’interior, és el Santa Fe més espaiós fins ara, amb 38 mm més d’espai per a les cames en la segona fila.

Equipat amb l’última tecnologia SmartSense de Hyundai, el Santa Fe de quarta generació està entre els més segurs de la seva classe, i va rebre la màxima qualificació de seguretat de cinc estrelles d’Euro NCAP. Hyundai demostra que continua cuidant als seus clients oferint encara més característiques innovadores, com l’Alerta d’Ocupants Posteriors, desenvolupada per la pròpia empresa i primera en la indústria, que utilitza un sensor ultrasònic per a detectar el moviment de nens o mascotes en el seient posterior i avisar al conductor quan abandona el cotxe.

Una altra característica de seguretat és l’Assistent de Prevenció de Col·lisions de Trànsit Posterior, que explora una àrea de 180 graus darrere del vehicle, advertint al conductor i activant els frens si és necessari per a evitar les col·lisions. A més, per primera vegada en un Hyundai, el Santa Fe de quarta generació compta amb Head-Up display que projecta informació rellevant en el parabrisa per a mantenir la vista en la carretera.

El nou Santa Fe compta amb HTRAC, l’avançat sistema de tracció a les quatre rodes de Hyundai, amb una aplicació de parell motor millorada en funció de l’agarri de les rodes i la velocitat del vehicle. Fa costat als conductors en tota mena de situacions de conducció, ja sigui en la neu, en carreteres relliscoses o en condicions normals de la carretera, i millora l’estabilitat en les corbes.

18 anys després de la introducció de la primera generació del model, aquest poderós i elegant SUV ha evolucionat per a convertir-se en el vaixell almirall superior de Hyundai a Europa. Les contínues millores que ha experimentat el Santa Fe durant les dues últimes dècades demostren el compromís de Hyundai amb el desenvolupament de productes de qualitat amb les últimes tecnologies per als seus clients.

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
el més vell
el més nou
Inline Feedbacks
View all comments