Renault està buscant tancar quatre fàbriques en tota França, incloent la fàbrica Alpine a Dieppe, segons els mitjans de comunicació francesos. També s’afirma que cinc models corren el risc de ser abandonats.
Revelat per primera vegada pel setmanari Le Canard Enchaîné, els tancaments són una part essencial d’un pla de reestructuració de l’empresa francesa, amb la intenció de reduir els costos fixos en 2.000 milions d’euros (1.800 milions de lliures esterlines).
Els informes suggereixen que la instal·lació de Dieppe, que produeix el cotxe esportiu Alpine A110, està en la línia de foc, juntament amb la planta de recanvis de Choisy-le-Roi als afores de París i la planta de motors i caixes del canvi de la Fonderie de Bretagne prop de Lorient.
Una altra instal·lació ( a la ciutat de Yvelines, als afores de París) no tancarà directament però no produirà models més enllà del cicle de vida actual, es diu. La instal·lació fabrica actualment el Nissan Micra sota l’Aliança Renault-Nissan-Mitsubishi.
La planta de Dieppe va ser revisada en una inversió de 36 milions d’euros en 2017 per a produir l’A110, juntament amb el Clio de la generació anterior en forma de Renaultsport. La instal·lació especialitzada empra a 150 persones. La demanda de l’A110 va caure substancialment en el primer trimestre de 2020, amb només 61 exemplars registrats en tota Europa al febrer. Per tant, el seu futur és incert.
No obstant això, el tancament de la fàbrica és només el començament. El diari també considera que cinc models no viuran més enllà del seu cicle de vida actual: El Mégane hatchback, el Koleos SUV i el Talismà berlina podrien unir-se als anteriorment reportats MPV Espace i Scénic per al cop.
No obstant això, anit Reuters va informar que Renault ha assegurat un préstec de 5.000 milions d’euros garantit per l’Estat per a ajudar-lo a fer front a la caiguda de la demanda i a la reducció de la liquiditat a causa de la pandèmia de coronavirus. No és clar si aquest préstec alterarà els plans de reestructuració de l’empresa, que s’anunciaran a la fi de mes.
La setmana passada, el Financial Times va afirmar que Nissan està en converses amb Renault per a construir el Captur i el Kadjar de nova generació en la seva planta de Sunderland, Anglaterra.