La mesura es produeix arran de crisi econòmica derivada de la COVID-19 i la imminent entrada en vigor del límit de costos en la F1 l’any vinent.
L’equip de Woking ha sofert un dur cop financer durant la pandèmia, que ha obligat a suspendre la temporada de F1, i també ha afectat les vendes d’automòbils.
L’equip va anunciar aquest dimarts que començarà un període de consultes amb el personal per a determinar els passos que es prendran i en un comunicat va assenyalar que espera que es produeixin 1200 acomiadaments en tot el grup.
Al voltant de 70 treballadors implicats en el projecte de F1 es veuran afectats, però encara no s’han ultimat els detalls.
Paul Walsh, president executiu del Grup McLaren, va dir:
«Lamentem profundament l’impacte que aquesta reestructuració tindrà en tota la nostra gent, però especialment en aquells els treballs dels quals puguin veure’s afectats».
«Hem tractat d’evitar-ho i ja hem pres mesures dràstiques d’estalvi en totes les àrees. Però ara no tenim una altra opció que reduir la grandària de la nostra plantilla».
«Sens dubte, és un moment complicat per a la nostra companyia, i en concret per a la nostra gent, però esperem sortir com un negoci eficient i sostenible que torni a créixer».
Els equips de F1 van donar l’OK la setmana passada al pla per a establir un límit pressupostari de 145 milions de dòlars (al voltant de 130 milions d’euros) que entri en vigor l’any vinent, i anar reduint-ho progressivament en les següents temporades.
Aquesta mesura obligarà els equips més grans a reduir el seu personal, alguna cosa en el que McLaren ja està treballant.
«McLaren Racing ha donat suport a la introducció del nou límit pressupostari al 2021 per a crear una base financera sostenible per als equips i fer més competitiu el campionat».
«Encara que això tindrà un impacte important en la grandària i forma del nostre equip de F1, hem començat a prendre les mesures necessàries per a estar llestos a partir de 2021, amb l’objectiu de tornar a lluitar per victòries i títols en el futur», va afegir Walsh.
La divisió tecnològica de McLaren ja està canviant la seva previsió de fonts d’ingressos i espera que les vendes d’esportius de la companyia es vegin impulsades gràcies al nou 765LT que sortirà a l’octubre i el Elva.