FÓRMULA 1: Les graelles invertides topen amb l’oposició de Mercedes

Share on facebook
Share on twitter
Share on whatsapp
Share on email

Les carreres amb graella invertida han estat en les discussions de manera regular en els dos últims anys i, després de fer algunes simulacions, la majoria dels equips es van oposar.

Es necessita unanimitat entre els 10 equips perquè el pla tiri endavant i després s’aprovi per part del Consell Mundial del Motor. Aquesta setmana que es produirà la votació formal, però sembla poc probable la seva aprovació.

No obstant això, el concepte va tornar a entrar en joc en una reunió telemàtica entre els caps d’equip amb la FIA i la F1 el divendres passat.

Després de d’aprovar-se la normativa financera i tècnica a llarg termini, la reunió es va centrar en els plans per a les vuit primeres cites europees del remodelat calendari 2020, que hauria de començar a Àustria a principis de juliol.

Les graelles invertides són un intent de Liberty i la FIA d’afegir interès a el segon cap de setmana al mateix circuit en un moment on les TV han qüestionat el valor de les carreres dobles. A més, ho veuen com una prova per utilitzar-lo més sovint en 2022.

Es van discutir diversos formats de cap de setmana el divendres, i el consens va ser que la versió definitiva hauria de ser preparada per la FIA . Aquesta se’ls va enviar als caps d’equip dissabte perquè l’avaluïn.

La idea és que hagi una carrera classificatòria de 30 minuts, la qual substituiria a l’habitual classificació només en el segon cap de setmana al mateix traçat (el primer es celebraria com fins ara). L’ordre invertit de sortida per aquesta es basaria en la general del campionat.

Després de la màniga classificatòria, els cotxes es quedarien al parc Tancat . I sortirien a la cursa definitiva de diumenge en l’ordre en què acabessin dissabte.

La resta de el cap de setmana seria com sempre, amb els habituals lliures 1, 2 i 3. Les sancions en graella, com els reemplaçaments de caixes del canvi després de la FP3, s’aplicarien només per a la carrera principal de diumenge.

En el cas de les cites a Àustria, el 5 i 12 de juliol, la graella per a la segona classificatòria es basaria exclusivament en l’ordre en el qual acabés la carrera del primer diumenge. Així, qui es retiri, començarà a prop del cap el dissabte de la segona. En esdeveniments posteriors, hi haurà un ordre de la general més representatiu.

Per ara, l’altre doblet planejat seria el de Silverstone, que en teoria albergarà la quarta i cinquena cita de l’Mundial 2020, després de les dues carreres a Àustria i la de Hongria.

No obstant això, s’està valorant un altre més a Bahrain al novembre o desembre, i hi ha l’opció que algunes cites europees es repeteixin més endavant per segona o tercera vegada si els esdeveniments fora de el continent no poden celebrar-se.

Tot i que la FIA va introduir una “regla del 60% “per assegurar que els grans canvis en les regles sortien endavant durant la crisi per COVID – 19 -permetent fins a quatre vots en contra-, el pla de graella invertida no es considera una prioritat urgent i, per tant, es necessita d’unanimitat.

Sembla que tot i que la majoria d’equips van donar el OK el divendres passat, fins i tot Ferrari , Mercedes va deixar clara la seva oposició, mentre que altres van dir que necessitaven més temps per valorar-lo.

Es necessita una decisió urgent al començament d’aquesta setmana, perquè hi ha una reunió de el Grup de treball de la F1 i dimecres, on es podrien discutir les normes detallades.

Sembla que Mercedes està en contra de la idea per la raó òbvia que, sobre el paper, seria la referència quan l’acció es reprengui i no volen que s’introdueixin trucs en la categoria.

L’equip ja ha acceptat una forma de handicap pel que fa a la nova normativa de desenvolupament aerodinàmic , que crearà una escala on els equips amb menys èxit podran treballar més en això.

El calendari europeu definitiu s’anunciarà el dilluns, tot i que no hi ha res tancat després d’Itàlia, el 6 de setembre.

Subscriu-te
Notificació de
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments