El Consell Mundial de l’Esport de la FIA ha ratificat les noves regulacions de la Fórmula 1, incloent la reducció del topall de cost de 145 milions de dòlars per al 2021, les limitacions a les actualitzacions de les unitats de potència i una escala de lliscament per a les proves aerodinàmiques.
Els canvis, introduïts en resposta als problemes financers causats per la pandèmia de COVID-19, van ser aprovats per unanimitat en una votació electrònica del WMSC.
Com s’esperava, s‘ha aprovat la reducció del topall de costos per a 2021 dels 175 milions de dòlars previstos originalment a 145 milions de dòlars, juntament amb la reducció a 140 milions de dòlars en 2022 i 135 milions de dòlars per a 2023-25.
La FIA també ha definit els valors teòrics dels components transferibles per a garantir que els equips no es beneficiïn de tractes avantatjosos en relació amb el topall de costos en adquirir aquests components, al mateix temps que s’evita que els equips més petits estableixin la capacitat de dissenyar, desenvolupar i fabricar aquests components.
La FIA també afirma que això evitarà el «flipping» de projectes, pel qual un equip petit dissenya i subministra components a un més gran per a obtenir un avantatge en el topall dels costos mitjançant la fixació d’un preu teòric.
Les regles que obliguen els equips a portar els seus cotxes de 2020 fins a 2021 també estan consagrades en una extensa llista de components que estan congelats, incloent el xassís i la caixa del canvi, així com els components mecànics i les estructures d’impacte.
Per a permetre algunes modificacions, amb McLaren en particular necessitant fer canvis per a adaptar-se dels motors de Renault als de Mercedes, s’ha creat un sistema de fitxes per a permetre un nombre limitat d’ajustos. Relacionat amb això hi ha un límit en el nombre d’actualitzacions de la unitat de potència en 2020.
També s’han millorat les regles que simplifiquen la superfície davant dels pneumàtics posteriors per a moderar l’augment del downforce l’any vinent.
El pes mínim també s’augmenta en 3 kg a 749 kg enmig de la preocupació per l’ús de materials costosos per a l’estalvi.
S’ha aprovat la reducció de les proves aerodinàmiques permeses (ATR) i la introducció de restriccions en el banc de proves d’unitats de potència.
Afavorint als equips petits
Per a 2021, hi ha una nova reducció de les proves, així com la introducció d’una assignació ponderada per a les proves de túnel de vent/CFD que afavoreix als equips en ordre invers al de la posició de campionat.
L‘equip que acabi en últim lloc en el campionat se li permetrà el 112,5% del ATR, baixant en increments del 2,5% per a cada posició per a donar a l’equip superior el 90% del màxim. Això està programat per a ser incrementat en passos de 5% per a 2022-2025.
En el costat del motor, s’ha aprovat un límit en el nombre de noves especificacions dels principals components del motor que poden ser introduïts cada temporada, juntament amb noves restriccions dels bancs de proves per al 2020.
També s’han aprovat canvis en la normativa esportiva per a permetre que se celebrin carreres a porta tancada, juntament amb diverses disposicions per a permetre que es modifiquin els caps de setmana de les carreres.
Els esdeveniments poden ara designar-se com a «tancats» o «oberts», amb diferents restriccions per al personal en el paddock depenent de si els espectadors assisteixen.
La prova dels pneumàtics durant la pràctica lliure 2 és ara possible en cas que Pirelli necessiti provar pneumàtics de nova especificació, i hi ha una autorització per a estendre l’ús del primer joc de pneumàtics usats en la P1 si la FP1 està mullada.
S’han fet canvis per al 2022 que cobreixen el toc de queda del personal, components de nombre restringit, escrutini i parc tancat. Aquests estan relacionats amb el reglament tècnic de 2022.