Tenint en compte que el Dacia Sandero empra la ‘arcaica’ plataforma de la segona generació del Renault Clio i és tot un èxit, creiem que el Volkswagen Gol, basat en anteriors versions del Polo, també seria molt interessant per al mercat espanyol.
Per descomptat, a Sud-amèrica és un veritable supervendes, ja que es pot accedir a un pràctic utilitari per molt pocs diners.
A Xile està a la venda des de tan sol 6. 990 dòlars, és a dir, 6.188 euros al canvi. Això sí, oblida’t de moderns motors i transmissions, perquè no hi ha ni rastre de mecàniques TSI, ni de canvis DSG.
De fet, l’únic motor disponible és un bloc atmosfèric de gasolina, amb 1,6 litres, de 101 CV, si s’associa a una caixa manual de cinc velocitats, i 110, si es combina amb una transmissió automàtica de sis marxes.
La gamma consta de tres acabats: Trendline, Comfortline i Highline. De sèrie, el cotxe inclou aire condicionat, tancament centralitzat, seient del conductor regulable en alçada, Bluetooth i alçavidres elèctrics davanters.
La versió millor equipada, que costa menys de 8. 000 euros amb la caixa manual, suma volant multifunció de cuir, fars antiboira, sensors d’aparcament del darrere, ajuda a l’arrencada en pendent i sistema App Connect, amb pantalla tàctil de 6,5 polzades.
Poc més es pot demanar a un cotxe d’una mica menys de 4,0 metres de longitud i amb un maleter de 285 litres, que declara una velocitat màxima de 186 km / h.