DTM: Coneix el sistema HYLO

Si heu vist algunes fotos dels test del DTM d’aquests dies pot ser que us hàgiu fixat en uns suports de l’aleró posterior molt més grans en alguns cotxes. Es coneix com a sistema HYLO.

Les sigles HYLO signifiquen High Yaw Lift Off, aquest sistema bàsicament busca evitar que els cotxes s’enlairin del terra quan hi ha un moviment molt brusc com un moviment de rotació respecte a l’eix vertical.

El funcionament és similar al d’una aleta de tauró, són superfícies verticals que generen una resistència quan l’aire incideix amb un angle sobre elles, però que no produeixen drag en línia recta.

La idea principal és que sigui un element de seguretat que impedeixi que els cotxes puguin aixecar-se del terra en una virolla a alta velocitat. Una cosa similar als roof flaps dels NASCAR.

També com a efecte extra hauria de funcionar en corba una mica com una aleta de tauró. Si aire incideix contra l’HYLO amb un cert angle, produirà una força cap a l’interior de la corba, que ajuda a generar més grip en els pneumàtics. El cotxe també guanyarà en estabilitat i el farà una mica més manejable, ja que desplaçarà cap endarrere el centre de pressions lateral del cotxe.

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
el més vell
el més nou
Inline Feedbacks
View all comments