FÓRMULA 1: El topall pressupostari pot donar més igualtat i desconfiança dels grans equips al més petits

El cap de la Fórmula 1 de Renault, Cyril Abiteboul, creu que l’actual sistema de «dos nivells» de l’esport acabarà en 2022, la qual cosa afectarà les relacions entre els grans equips i els socis amb els quals comparteixen la tecnologia.

La F1 introduirà un nou topall de costos en 2021 de 145 milions de dòlars, amb una nova reducció posterior en 2022 juntament amb un conjunt de noves regulacions tècniques destinades a crear una carrera més pròxima en la pista.

Abiteboul confia que els canvis conduiran a una competència més estreta una vegada que les noves regulacions arribin en 2022, però també creu que la igualtat de condicions farà que els equips més grans estiguin menys oberts a ajudar als socis clients.

Racing Point va basar el disseny del seu cotxe de F1 de 2020 en el Mercedes W10, guanyador del títol, de l’any passat, i rep diverses peces de l’equip alemany, incloent la caixa del canvi i la suspensió.

Haas gaudeix d’una relació similar amb Ferrari, prenent el major nombre possible de peces llistades per al seu cotxe.

A part de subministrar una unitat de potència a McLaren, Renault està actualment només sense aliats tècnics. L’equip s’aïllarà encara més en 2021 quan McLaren canviï a Mercedes, deixant-lo sense equips de clients.

Abiteboul va dir que les preocupacions sobre les relacions amb els socis s’han alleujat amb els canvis en la regulació, la qual cosa creu que farà que els equips més grans vegin als seus clients com una amenaça major.

«Era una preocupació quan no hi havia un topall pressupostari o el topall pressupostari era prou alt com perquè la xarxa es mantingués sota un sistema de dos nivells», va dir Abiteboul a Autosport.

«Ara que tenim un topall pressupostari prou baix perquè la xarxa sigui molt més competitiva, tinc curiositat per veure què passarà amb aquestes col·laboracions entre equips».

«Perquè crec que ara mateix Mercedes està feliç de deixar que Racing Point copiï el seu cotxe. Sigui legal o no, no és el meu punt, però estan molt contents d’ajudar-los a fer el seu cotxe molt competitiu.

«Tindré molta curiositat per veure si aquest continua sent el cas per al 2022».

Abiteboul diu que els grans equips simplement desconfiaran que els seus socis es tornin massa competitius una vegada que estiguin operant amb pressupostos similars, la qual cosa farà que la força operativa sigui més important.

«Qualsevol serà una amenaça per a qualsevol, aquest és el canvi de joc. I els que estan guanyant són els afeccionats», va dir Abiteboul.

«Aquest tipus de construcció que tenim ara, quan la xarxa no és competitiva i tens aquest sistema de dos nivells que està protegint a tres equips, no serà el cas per més temps.

«Es vigilarà a si mateix fins a un cert punt. Per això estic molt més relaxat amb les coses a partir de 2020 que en l’actualitat.»

Renault ha confirmat que romandrà en la F1 més enllà de 2020 malgrat quedar-se sense equips de clients, citant la força de les noves regulacions i el topall pressupostari com a clau per al seu futur.

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
el més vell
el més nou
Inline Feedbacks
View all comments