RAIDS: Prodrive vol arribar amb opcions al Dakar 2021

Bahrain Raid Xtreme –recolzat per el fons d’inversió bahreiní Mumtalakat– planeja comptar amb dues unitats del prototip BRX T1 4×4 que estan construint en la seva seu de Banbury (Regne Unit). Encara que Richards no descarta una tercera, en funció de com vagin els pròxims mesos de test i els inconvenients que puguin sorgir en la construcció de les altres dues.

«Comptarem amb dos o tres cotxes. No està decidit encara si portarem una tercera unitat, però segur que mínim seran dos»

La COVID-19 ha retardat en sis setmanes, segons confirma el director del nou equip, els seus plans inicials, però esperen estar provant a l’agost ja en el desert. 

«Per què el Dakar? Bé, era una de les poques categories del motor on Prodrive no havia competit. El genial del Dakar i el seu reglament tècnic és la llibertat que et dóna. Moltes categories del motor actuals són massa restrictives i amb l’ampli ventall d’habilitats que tenim a Prodrive ens ve bé tenir una fórmula més oberta per a desenvolupar el cotxe des de zero», respon quan se li pregunta pels motius del seu desembarcament en el mític ral·li.

«A més, Ari Vatanen [guanyador del Dakar en 1987, 1989, 1990 i 1991 en cotxes] sempre m’ha motivat perquè féssim el Dakar alguna vegada. És un gran fan d’aquesta especialitat i és un molt bon amic meu. ‘Ja saps, un dia hauràs de portar a Prodrive al Dakar’, m’ha repetit gairebé en cada sopar junts». 

Prodrive començarà a provar a l’agost

Actualment, els tècnics de Prodrive estan construint el xassís de la primera unitat del BRX T1 4×4 i Richards confia que tot estigui llest en les pròximes 7 setmanes, malgrat el retard per la pandèmia. 

«El primer cotxe hauria d’haver-se acabat la setmana passada, això era el planejat. Però amb tota aquesta situació estem amb sis setmanes de retard. Els enginyers m’han dit que, en molts aspectes, això els permetrà revisar algunes zones del cotxe en les quals no haurien pogut dedicar molt de temps, així que crec que serà un producte millor després de tot», assegura. 

El pla inicial de Prodrive és completar els test d’instal·lació a Anglaterra, a la fi de juliol. Després, aniran a Gal·les durant una setmana per a fer test ja en marxa i sobre terra, per a després viatjar al sud de França, on molts equips europeus del Dakar solen provar. Ja al setembre marxaran a Orient Mitjà, on començaran el complet programa de desenvolupament amb el qual intentaran plantar cara a Toyota Gazoo i MINI X-Raid des del 3 de gener.

El Ral·li del Marroc (8-13 d’octubre) i l’Abu Dhabi Desert Challenge (20-26 de novembre) són les dues proves reals que encaixarien en els seus plans. 

Encara que encara no han anunciat la seva alineació, Richards deixa clar que els pilots hauran d’estar llestos quan el programa de proves doni inici, encara que va preferir no mullar-se quan se li va preguntar pels possibles candidats: Nani Roma i Kris Meeke. 

«El mercat de pilots en aquests moments està molt limitat, per la qual cosa tal vegada és una oportunitat de mirar més enllà dels habituals que esperem veure en la sortida d’un Dakar. Hem estat parlant, com pots imaginar-te, amb la majoria de pilots i tenim un pla», va comentar, lacònic, sobre aquest tema. 

«Quan comencem els test, anunciarem als pilots. Han d’estar involucrats des del primer moment». 

L’objectiu de Prodrive al Dakar 2021

Encara que pugui semblar el contrari per la bisoñez del projecte, Richards té clar que el seu objectiu per al pròxim 3 de gener de 2021 és només un: que la resta els vegi com a possibles rivals. 

«Quan vas a una nova categoria del motor amb competidors habituals que tenen moltíssima experiència, no pots ser autocomplaent, has d’acceptar que hi ha molt a aprendre. Farem diversos milers de quilòmetres de test en els pròxims sis mesos i no tinc dubtes que serem competitius, però el Dakar és un esdeveniment llarg i tot pot passar, així que cal ser realistes sobre les opcions de guanyar», apunta.

«Sempre he pensat que en el motor el que has de fer és que quan estàs en la línia de sortida, tothom et vegi com un possible guanyador de l’esdeveniment. Després de la sortida tot és diferent, tot pot passar. Però estaria decebut si la gent no ens veu en la sortida del Dakar en aquesta edició i diu ‘Aquest és un possible guanyador».

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments