NOU ŠKODA OCTAVIA G-TEC, L’ALTERNATIVA ECOLÒGICA I ECONÒMICA

  • L’1.5 TSI del nou ŠKODA OCTAVIA G-TEC genera 96 kW (130 CV)
  • Les emissions de CO₂ en manera GNC són prop d’un 25% inferiors que quan funciona amb gasolina
  • L’autonomia amb GNC és de 500 km* en cicle WLTP

El nou ŠKODA OCTAVIA G-TEC està dissenyat per a funcionar amb gas natural comprimit (GNC) respectuós amb el medi ambient. El OCTAVIA G-TEC està equipat amb un motor 1.5 TSI que genera 96 kW (130 CV) i disposa d’una autonomia de 500 km* en cicle WLTP quan funciona únicament amb aquesta mena de carburant. Els tres tancs instal·lats en els baixos emmagatzemen un total de 17,33 kg de GNC. Un dipòsit de gasolina de 9 litres garanteix la mobilitat en regions sense la infraestructura de proveïment de carburant adequada. El nou OCTAVIA G-TEC es llançarà en tota Europa aquesta tardor.

L’1.5 TSI del OCTAVIA G-TEC està dissenyat per a funcionar amb gas natural i té 96 kW (130 CV) de potència. Aquest tipus de carburant crema de manera neta, resultant en emissions de CO₂ en manera GNC que són prop d’un 25% inferiors que quan funciona amb gasolina; a més, emet significativament menys òxid de nitrogen (NOx) i no produeix partícules de sutge. El motor és molt eficient gràcies a, entre altres coses, el control variable de les vàlvules d’entrada, segons el que es coneix com el procés de combustió Miller. Això permet un consum d’entre 3,4 i 3,6 litres als 100 quilòmetres en cicle WLTP en manera GNC, i de 4,6 litres als 100 km en manera gasolina.

Amb una capacitat de GNC de 17,33 kg, el OCTAVIA G-TEC té una autonomia de 500 km* en cicle WLTP en manera gas natural. Quan usa el seu dipòsit de gasolina de 9 litres, el OCTAVIA G-TEC pot cobrir 190 km* addicionals, donant-li una autonomia total de més de 700 km*. El canvi de la manera GNC a la manera gasolina ocorre de manera automàtica, sense que sigui necessària la intervenció del conductor.

El vehicle només accedeix al subministrament de gasolina en determinades situacions, com quan el motor s’encén després d’haver omplert fins al topall el dipòsit de GNC, quan la temperatura exterior és inferior als -10 graus Celsius, o quan els tancs de gas estan tan buits que la pressió se situa per sota dels 11 bars. El OCTAVIA G-TEC ve amb una configuració específica del Virtual Cockpit i pot identificar-se fàcilment gràcies a una insígnia en la part posterior. El maleter del hatchback té una capacitat de 455 litres, i la capacitat del maleter del COMBI és de 495 litres.

En manera GNC, les emissions de CO2 són un 25% inferiors a les d’un motor de gasolina convencional, fins i tot quan funciona amb gas natural. Usant un 20% de GNC bio, com és habitual a Alemanya, per exemple, la petjada de carboni del cotxe pot millorar-se fins entre un 35 i un 40%. Usant mescles de carburant amb un percentatge encara més alt de GNC bio, extret de residus de plantes i desfets biològics, es generen millores de fins del 90%. Això significa que els viatges en aquestes circumstàncies tenen un impacte climàtic pràcticament neutre. Pot aconseguir-se la plena neutralitat usant metà sintètic, que es produeix a partir d’energia verda, mitjançant un procés d’energia a gas natural. No obstant això, aquest procés encara està en desenvolupament.

*Per confirmar

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
el més vell
el més nou
Inline Feedbacks
View all comments