Es tracta de 292,46 milions de dòlars (260 milions d’euros) que es tradueix en 10,25 milions d’accions d’Uber Technologies, la companyia nord-americana de distribució de vehicles i serveis de transport personal.
Això significa que Toyota és propietària del 0,6% del capital d’Uber, després que la companyia es devalués a la borsa, passant de 41 a 27,83 dòlars. Ben per sota dels 45 dòlars de cada acció quan Uber va fer pública el maig del 2019.
No és cap sorpresa, ja que l’interès de Toyota ha estat latent des de fa temps i l’agost de 2018 va invertir 500 milions de dòlars a Uber per al desenvolupament conjunt de vehicles autònoms. El pla deia que Uber integraria la tecnologia d’assistència al conductor de Toyota Guardian. I va invertir una quantitat no revelada a Uber per associar-se amb Uber en un programa de lloguer de cotxes
Per la seva banda, Uber havia estat provant i desenvolupant la seva tecnologia de mobilitat autònoma, fins al greu accident que va passar a Arizona el març del 2018. Va tornar a fer proves nou mesos després, però de forma molt condicionada.