WRC: La nova era híbrida, el gran canvi de la propera generació

A primera vista, res canvia. És el so que t’atrapa: el soroll dels pneumàtics, el grinyol de la transmissió, el dels frens. La primera vegada que vegem un cotxe de ral·lis de nova generació en 2022 entrar en l’assistència en la primera prova del Campionat del Món de Ral·lis de la FIA serà un moment històric.

En el major canvi en les reglamentacions tècniques des de l’arribada del Grup A en 1987, la màxima categoria del WRC no es basarà únicament en la combustió interna per a l’impuls.

En 18 mesos, els cotxes de la classe principal incorporaran la tecnologia més avançada per a fer-los més lleugers i ecològics que mai. Per a desplaçar-se per pobles, ciutats i parcs d’assistència, dependran de l’energia de la bateria en lloc de la gasolina per a fer el seu silenciós progrés.

«Aquest és el futur del WRC», va dir el director de ral·lis de la FIA, Yves Matton. «És emocionant treballar per a la pròxima generació.»

Juntament amb el compliment de les actuals ambicions del WRC, els equips de fabricants estan desenvolupant els seus cotxes 2022 en preparació per als test que començaran la pròxima temporada.

El sistema híbrid serà subministrat per l’empresa alemanya Compact Dynamics, una signatura amb un ampli currículum en el subministrament de solucions elèctriques per a l’esport del motor a tots els nivells, incloent la Fórmula 1, les carreres de resistència i les sèries de carreres totalment elèctriques de la Fórmula E.

Compact Dynamics subministrarà el motor elèctric, l’electrònica de potència i el sistema de tracció. La bateria, que quan estigui completament carregada subministrarà al voltant de 100kw (aproximadament 130bhp) serà subministrada per Kreisel Electrics.

Uns 130bhp addicionals, que portarien la potència a uns 500bhp sona interessant, especialment si pot ser usada en els trams. Principalment, l’energia de les bateries s’utilitzarà per als enllaços en les zones urbanitzades, però el desplegament en la competició és una cosa que la FIA està investigant.

«Estem mirant algunes àrees els trams en els quals podríem usar aquesta energia extra. Però hem d’anar amb compte per on s’usa».

Però l’híbrid és una mica més a anar silenciosament més ràpid, es tracta d’alinear el WRC amb l’esport i la societat.

Matton afegeix: «Veiem ara mateix amb els actuals constructors de cotxes de sèrie, que l’híbrid és la tendència i el futur de la gamma.

«L’evolució de la societat significa que els cotxes híbrids i elèctrics tenen un gran futur. Aquí és on l’objectiu de màrqueting és de [els fabricants] i, com a esport, tenim l’oportunitat de reflectir-ho. Les condicions que tenim en WRC són realment desafiadores per a aquesta tecnologia.»

I quina oportunitat. El WRC és l’últim aparador per a un fabricant de cotxes de sèrie amb aspiracions. Quin millor lloc per a demostrar el seu producte en totes les condicions més exigents?

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
el més vell
el més nou
Inline Feedbacks
View all comments