El pilot de BMW, Timo Glock, com molts altres pilots i fans, està actualment preocupat pel futur del DTM.
«Ja és tard l’any i per tant serà difícil», és la seva avaluació després de la retirada d’Audi. «Però no perdré l’esperança, perquè encara existeix la possibilitat de fer una cosa basada en el GT3.»
Però quin camí preferiria per a fer que el DTM s’adapti al futur?
«Simplificaria els cotxes – i ho porto dient des de fa anys – més en direcció als superesportius V8»
Es refereix Glock en una entrevista amb ‘Motorsport-total.com’ a la sèrie australiana que ha gaudit d’una enorme popularitat durant molts anys.
«Hi ha poques parts aerodinàmiques allí, la qual cosa faria la base del cotxe molt més barata. Això podria ser d’una sola manera».
La popular sèrie de carreres es basa en les berlines de quatre portes que, igual que el DTM, estan orientades visualment als cotxes de producció.
Poca aerodinàmica, molta potència
Els súperesportius V8 es basen en un xassís estàndard, complementat amb alguns components dels cotxes de producció i una silueta del fabricant. El motor V8 de cinc litres de gran volum no sols fa molt soroll, la qual cosa li senti bé al públic, sinó que també proporciona més de 600 CV.
«Crec que els cotxes tenen una càrrega de 300 quilos», revela Glock. «Això no és res en realitat. I més o menys tens un vehicle de carretera en termes d’aparença. Hi ha poques ales en ell.»
Des de 2019, no obstant això, no hi ha hagut una completa falta de trucs aerodinàmics fins: Després que Ford, com a successor de Falcon, introduís el Mustang amb un enorme aleró posterior i així guanyés el títol de manera superior, enguany el Holden Commodore també va ser equipat amb un enorme aleró posterior.
DTM vs. V8 Súpercotxes: Així és com es veu la comparació de costos
Els costos actuals d’un automòbil oscil·len entre 1,2 milions de dòlars (convertits en 700.000 euros) i 3 milions de dòlars australians (convertits en 1,8 milions d’euros) per any.
A manera de comparació: Per a un cotxe DTM actual basat en les regulacions de la classe 1, aquests costos ascendeixen a uns dos milions d’euros per temporada. Però en el futur, Austràlia vol controlar un enorme factor de cost a través dels motors, fent que el motor duri tota la temporada.
La idea de Glock per al concepte de cotxe de turisme global
«També es podria optar per un concepte de cotxe que teòricament podria conduir-se a qualsevol lloc. Com una marca, només has de fer la teva disfressa – i hi vas!»
Els avantatges? «Llavors no has d’enviar els cotxes cada vegada, tens tres o quatre cotxes a Amèrica i tres o quatre cotxes al Japó. Només has d’usar els cotxes quan tens un concepte consistent a tot arreu. Aquest seria el camí correcte als meus ulls», diu Glock.
Glock desitja una simplificació de l’actual DTM
Però com podria la idea de Glock ser implementada en el DTM?
«Fent que totes les parts s’asseguin a la taula i tractin de generar una base per al motoresport junts», respon. «I si no tots es miren a si mateixos, però avancen uniformement. Aquesta és la millor manera d’avançar».
DTM massa elaborat? «Nosaltres els conductors ho hem dit moltes vegades»
Segons les pròpies declaracions de Glock, no pot «jutjar si això està succeint actualment».
Estic en l’exterior, perquè no sé què es discuteix en diverses reunions, qui persegueix quins objectius i com veuen els altres el DTM i l’esport de l’automòbil de turisme en el futur. El fet és que el cap del DTM, Berger, es troba ara «enfrontat a una tasca gegantesca per a trobar la millor manera».
En qualsevol cas, no és culpa dels conductors que el DTM no hagi triat un camí més favorable.
«Ho hem dit moltes vegades», diu Glock. «I Timo Scheider també ha estat anant en aquesta direcció durant molt de temps, que simplifiquem els cotxes i usem menys càrrega aerodinàmica, però al final és el meu treball simplement conduir cotxes.