WEC: Prèvia i horaris de les 6 hores de Monza 2022, el desembarcament de Peugeot

El 10 de juliol de 2022, els dos prototips LMh, el Peugeot 9X8 de Peugeot, debutaran oficialment a Monza, en la quarta prova del Campionat Mundial de Resistència (WEC) de 2022. Peugeot torna a curses de resistència amb un vehicle híbrid que reflecteix la seva estratègia d’electrificació. En preparació per a l’entrada dels dos nous 9X8, hi ha hagut diversos canvis a l’equilibri de rendiment (BoP) de la classe reina del campionat.

1.079 kg de pes mínim tindran la tracció integral de Peugeot, propulsió híbrida LMh i un límit d’energia màxim per període de 909 MJ. El punt d’activació del motor elèctric de 200 kW del Peugeot 9X8 s’ha establert en 150 km/h en comparació amb els 190 km/h en els dos cotxes Toyota. La potència màxima del Peugeot es va fixar en 515 kW (uns 690 CV).

El Glickenhaus LMh ha rebut un augment de potència de 13 kW (17,5 CV) des de les 24 Hores de Le Mans i tindrà 533 kW (714,5 CV) disponibles a Monza. Toyota va rebre un petit augment de potència de 7 kW per a Monza, per a un total de 513 kW (688 CV). El segon cotxe no híbrid de la classe, l’Alpine, tindrà 11 kW addicionals per a un total de 428 kW (574 CV) per al repte del proper cap de setmana. També hi va haver un augment d’energia de 42 MJ per al cotxe francès.

Va ser al famós “Temple de la Velocitat” de Monza on tot va començar per al Peugeot 908 l’abril de 2007, amb un debut guanyador en la categoria LMP1 als 1.000 km de Monza. Una dècada i mitja després, l’icònic circuit també servirà d’escenari per al debut competitiu del Peugeot 9X8.

peugeot 9x8 oficial
Peugeot

Durant els últims sis mesos, Peugeot ha dut a terme un intens programa de proves en diversos circuits europeus, de cara a aquesta primera cursa, després de sessions realitzades en simulador, a Satory, la seu de Peugeot, que va permetre a l’equip avaluar i finalitzar el cartografia de gestió energètica de Monza.

En només un any i mig, Peugeot ha creat simultàniament un nou cotxe i un equip de carreres, implicats en un exigent programa de preparació i proves, tant als circuits de curses com als tallers de l’equip.

Una darrera prova a MotorLand Aragón, on el 9X8 va arribar als 15.000 quilometres de cursa, complint així l’objectiu de l’equip abans d’arribar a Monza. Durant la prova, l’equip va realitzar i va concloure una intensa cursa de resistència de 36 hores, posant en acció els seus dos equips (pilots, enginyers i mecànics) i assimilant tots els processos de la cursa.

Paul Di Resta, Mikkel Jensen i Jean-Éric Vergne s’uniran al volant del cotxe número 93, amb la supervisió de l’enginyer Gauthier Bouteiller. El cotxe #94 estarà conduït per James Rossiter, Gustavo Menezes i Loïc Duval, amb Brice Gaillardon com a enginyer de carrera.

Toyota dona la benvinguda a un vell conegut

Mestres indiscutibles del WEC des del 2018 (des de la marxa de Porsche), els membres de l’equip Toyota donen la benvinguda a Peugeot que torna a les curses de resistència després de gairebé 10 anys d’absència. L’equip francès havia abandonat el campionat del món poc abans de l’arribada de la marca japonesa. Les dues firmes ja han tingut alguns enfrontaments directes, sobretot a Le Mans. El 1985, per la primera participació de Toyota a l’esdeveniment de Le Mans, o el 1992 amb la primera victòria de Peugeot i el primer podi de Toyota.

Toyota 7 spa wec
#7 TOYOTA GAZOO RACING / JPN / Toyota GR010 – Hybrid / Hybrid – Mike Conway (GBR) / Kamui Kobayashi (JPN) / Jose Maria Lopez (ARG) – TotalEnergies 6h of Spa Francorchamps – Circuit de Spa Francorchamps – Spa Francorchamps – Belgium –

Aquesta és la primera vegada des de 1993 que les dues marques es troben a la categoria de resistència principal. Un retrobament esperat amb moltes ganes tant pels aficionats com pel propi equip Toyota. Des del 2018, l’equip de Colònia ha estat l’únic equip fabricant amb un cotxe híbrid.

Glickenhaus amb nous colors

L’Escuderia Cameron Glickenhaus competirà amb una decoració totalment nova a les 6 Hores de Monza. El vermell habitual de la SCG 007 LMH donarà pas al blau per a la ronda italiana, fent referència al logotip de l’equip. El nom del cotxe també està canviant, ja que ara s’haurà de dir Sky Blue 708.

Lluita entre els LMP2, Ferrari vol el primer triomf entre els GTE AM

A l’ajustada classe LMP2, Phil Hanson/Filipe Albuquerque intentaran compensar la seva sortida de pista a la primera volta de Le Mans repetint la seva victòria a Monza 2021 amb l’ORECA Gibson-07 #22 d’United Autosports que comparteixen amb Will Owen. Els campions de 2019-20 es troben actualment a la novena posició de la classificació, actualment encapçalada pel #38 de Jota conduïda per Antonio Félix da Costa, Will Stevens i Roberto González.

El recent trio guanyador de Le Mans té un avantatge de 11 punts sobre el #23 d’United, els guanyadors de Sebring, Josh Pierson i Oliver Jarvis, acompanyats una vegada més per Alex Lynn, amb un segon lloc a Le Mans que mou a Robert Kubica, Louis Deletraz i Lorenzo Colombo de Prema fins al tercer lloc a la classificació, sis punts més enrere.

A LMGTE Pro, Porsche es va emportar la cursa a Monza l’any passat de la mà del recentment anunciat pilot de Porsche LMDh Kevin Estre i Neel Jani. Tot i això, la victòria a Le Mans del Porsche 911 RSR-19 germà de l’heroi local italià Gianmaria Bruni i Richard Lietz, que participarà a Monza, significa que el cotxe #92 conduït per Estre i Michael Christensen està a tres punts de distància en el campionat. Una mica més endarrere hi ha el Ferrari 488 GTE Evo #51 de James Calado i Alessandro Pier Guidi a només cinc punts del líder.

El botí de la classe LMGTE Am l’any passat va ser per al Ferrari #83 d’AF Corse, Francois Perrodo, Nicklas Nielsen i Alessio Rovera que actualment encapçalen la subcategoria amb Porsche i Aston Martin compartint victòries a l’espera que Ferrari pugui sumar la primera a casa.

Horaris de les 6 Hores de Monza:

Monza va ser al calendari del FIA WEC la temporada passada per primer cop i aquest any repeteix en el que és el centenari de la pista, la construcció de la qual es va completar el juliol de 1922. L’actual traçat de 5,8 km i 11 revolts de poca càrrega aerodinàmica, i l’estiu italià promet temperatures molt abrasives per a la cursa.

Serà la segona vegada que el WEC visiti Monza, tot i que el circuit ha acollit nombroses proves de resistència d’alt nivell al llarg dels 100 anys d’història.

8 de juliol (divendres): entrenaments lliures 1, 14.30 h
9 de juliol (dissabte): entrenaments lliures 2, 08:00; entrenaments lliures 3, 12:00; Classificació, 16:30
10 de juliol (diumenge): inici de la cursa a les 11:00 h.

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments

Author

Share