Alguns equips van mostrar la seva preocupació per l’escassetat de peces abans del Gran Premi d’Àustria.
Donada la falta de recanvis per a les tres primeres cites i la complicada situació econòmica que viuen, es va proposar que s’eliminessin alguns de les agressives vorades del Red Bull Ring per a tractar de limitar els danys en la carrosseria.
Lewis Hamilton va danyar el seu aleró davanter amb el piano de l’última corba a Àustria 2019, la qual cosa va generar moltes crítiques i va obligar la FIA a canviar-lo.
El director de carrera de la FIA, Michael Masi, ha confirmat ara que les vorades grogues en les sortides de les corbes 9 i 10 s’han eliminat per a aquest cap de setmana, i s’eliminaran els temps d’una volta en la qual s’hagi usat tot l’exterior d’aquests vèrtexs.
Es considerarà que els pilots han abandonat la pista si les quatre rodes passen més enllà del piano vermell i blanc tant en la corba 9, com en la corba 10.
Qualsevol temps aconseguit en els entrenaments lliures fent aquesta traçada serà invalidat, mentre que els pilots tindran tres oportunitats en la carrera abans que se’ls mostri la bandera d’advertiment en blanc i negre per excedir els límits de la pista. Qualsevol infracció addicional es remetrà als comissaris.
Els pilots han d’assegurar-se de tornar a la pista «quan sigui segur fer-ho i sense aconseguir un avantatge durador».
El cap de l’equip Haas F1, Gunther Steiner, va dir el mes passat que els equips tenien «molta por» de quedar-se sense peces de recanvi a Àustria, «especialment tenint tres carreres consecutives i davant la crisi financera».
El director de Renault F1, Cyril Abiteboul, va afegir que la pista «pot ser dura per als cotxes, fins i tot si s’eliminen algunes corbes», però confiava que l’equip tingués suficients peces llestes per al cap de setmana.
L’únic un altre canvi en la pista per a aquest cap de setmana és l’extensió de la zona de ciment/asfalto darrere del vèrtex de la corba 8 fins al final del piano.