Després de quatre anys d’absència, Defender torna al mercat. El nou model va entrar en un segment de luxe i va augmentar molt el preu.
Land Rover feia dècades que intentava trobar la millor manera de substituir el seu icònic Defender, hereu del primer Land Rover del 1947.
Després de moltes especulacions, el nou Defender finalment arriba al mercat aquest any, endarrerit per Covid-19. Però el nou no substitueix el vell directament.
Land Rover s’ha convertit des de fa anys en una marca de cotxes de luxe, present en segments on el preu no és el motiu principal per triar el client.
Per aquest motiu, el nou defender no va poder ser mai un model rústic i utilitari com el seu predecessor, una evolució del primer model, que s’acostava a un vehicle agrícola.
Defender de luxe
El nou Defender és un SUV de luxe, tot i que la marca no vol utilitzar les sigles de moda i catalogar-lo com «un autèntic 4 × 4.» Els productes Land Rover es divideixen en tres categories: luxe, versatilitat i durabilitat i el Defender s’encaixa en l’última categoria.
Utilitza una evolució de la mateixa plataforma d’alumini que Discovery, Range Rover i Range Rover Sport, aquí anomenada D7X, de manera que té suspensió independent de quatre rodes.
Millor que l’antic TT
Però la suspensió d’aire permet tenir millors angles TT que l’antic model i les caixes de canvis són estàndard, com també ho són la transmissió automàtica i Terrain Response.
Aquest sistema, que ofereix nou modes de conducció, inclosa una automàtica, permet que qualsevol principiant es converteixi en un expert en conducció tot terreny. Només cal prémer un botó.
Per als més exigents, hi ha un diferencial posterior actiu com a opció i una versió més evolucionada de Terrain Response.
Després hi ha les xifres, com ara 3720 kg de capacitat de remolc, suspensió amb recorregut de 50 cm, rodes de 80 cm de diàmetre, independentment de la roda escollida (de 18 a 22 ”).
Noves tecnologies
L’equipament inclou el mirall posterior amb càmera posterior, estrenat a l’Evoque, així com un conjunt d’altres càmeres de 360 graus, per a la conducció tot terreny, inclosa la famosa càmera que fa que la caputxa sigui “transparent”.
També hi ha un nou sistema d’entreteniment i totes les ajudes a la conducció presents en els altres models de la marca.
Pel que fa als motors, és aquí on comença el problema per a un país com el nostre.
De moment, només hi ha disponibles dos motors de 2,0 litres de quatre cilindres, un de 200 CV (95.554 euros) i l’altre de 240 CV (99.881 euros).
A més de dos de gasolina, el de 2,0 cilindres de 2,0 i 300 CV (89 187 euros) i el de 3,0 de sis cilindres amb 400 CV (90 557 euros).
També híbrid
Land Rover llançarà una versió híbrida complementària de Defender potser a finals de l’any. Haureu d’utilitzar el sistema híbrid ja conegut per la marca, que combina el motor de gasolina de 2,0 litres amb 300 CV a un motor elèctric amb 116 CV, per un total combinat de 404 CV.
Serà més barat, sobretot si el compren les empreses, però encara no es confirma res. Fins aleshores, el somni de quedar-se per sota dels 80.000 euros pot esperar.