FORD Bronco 2021

El dia de la presentació oficial del nou Ford Bronco per ha arribat. La icona dels tot terrenys americans que ha estat desaparegut durant molts anys, torna a ressorgir en aquest estiu de 2020 i ho fa com pots comprovar, en tota la seva esplendor. L’objectiu és competir amb models de referència del 4×4 com el Jeep Wrangler o el Land Rover Defender.

Disseny

El disseny definitiu del Ford Bronco de nova generació inclou un frontal en el qual destaquen les llums led i una graella amb les lletres del vehicle il·luminades, així com un paracops amb diversos ganxos i uns pneumàtics amb molt de perfil. Hi ha tres versions per a triar, de dues i quatre portes, però també destaca una tercera denominada Ford Bronco Sport que és més compacta i està realitzada a partir d’una plataforma diferent i destinada al segment C-SUV.

El disseny s’inspira en la primera generació, que recordem va arribar al mercat l’any 1966. Hi ha diferències entre la versió de quatre i dues portes i la Sport. Si comencem per la primera ens trobem amb un aspecte retro en la qual destaquen els pilots verticals i uns passos de roda bastant pronunciats. També apareix una roda de recanvi amb la tercera llum de fre instal·lada en un suport específic que apunta per sobre d’aquesta i un paracops minimalista, amb sensors d’aparcament integrats, això sí. La gàbia antivuelco també queda ja al descobert i mostra uns pilars C una mica gruixuts, mentre que els D són més angulosos.

Comentari a part mereix la menor distància entre eixos –de 2,50 metres–, el disseny dels reposacaps i unes llandes de formes senzilles, associades a uns pneumàtics off-road. La versió de dues portes mesura 4,4 metres de llarg i pot recórrer a un sostre fix o retràctil, mentre quee l de quatre només pot comptar amb el primer i aconsegueix una longitud de 4,8 metres amb un xassís de major batalla, 2,9o. El SUV –Sport– es conforma amb so 4,3 metres de llarg i una distància entre eixos de 2,60.

L’altura lliure al terra abasta des dels 213,4 mm fins als 294,6, amb una capacitat de supero de fins a 851 mm. Els angles d’entrada i sortida canvien en funció de la mena de carrosseria i les opcions disponibles.

Interior

L’habitacle del Bronco 2020 presenta un aspecte retro i destaca per incloure diversos elements verticals, inclòs un quadre d’instruments i una consola central de gran grandària. La pantalla central també és gran i es basa en el sistema multimèdia Ford SYNC 4 amb un maneig tàctil i 12 polzades. Es completa l’equipament amb una instrumentació digital amb una pantalla en color LCD que es troba en una posició elevada i centrada.

La palanca del canvi és igualment robusta i just darrere d’aquesta es troba un comandament giratori que permet seleccionar els diferents bloquejos del sistema 4×4. A la dreta destaquen dues portavasos, un gran ansa per al passatger i l’anagrama «BRONCO» ben situat en la gran motllura del quadre de comandament, just davant del copilot.

Aquest aspecte retro de l’habitacle encaixa a la perfecció amb l’exterior d’un Bronco que presenta pilars verticals, volades curtes i unes línies rectangulars, és a dir, elements que juguen molt bé amb la naturalesa retro i off road del cotxe. Per descomptat, la distància al sòl és significativa, el frontal està inspirat en el concept Bronco R, inclosos els seus fars circulars, les portes i el sostre desmuntables i una posterior amb roda de recanvi a l’aire i uns pilots verticals que resulten d’allò més senzill.

Respecte a aquest bastidor, Ford recorre a una nova plataforma T6, dissenyada per a donar vida a la nova icona ressuscitada. Es tracta d’una estructura tradicional composta per travessers i travessers, és a dir, similar a la del Ranger, que està dissenyada per a oferir les millors aptituds off road, al mateix temps que promet una gran fiabilitat.

En aquest apartat, destaquen dos sistemes 4×4. El primer inclou una caixa de transferència de dues velocitats i fins a set maneres de conducció: Normal, Eco, Esportiu, Sorra, Baixa, Fang i Roques. Per als quals busquin aptituds 4×4 més eficaces, Ford ofereix un sistema de tracció total denominat Spicer Performa TRAK amb bloqueig del diferencial en tots dos eixos. El davanter amb rodes independents Dana AdvanTEK i el posterior un eix fix Dana 44 AdvanTEK.


També hi ha disponible un pack denominat Sasdquatch que inclou amortidors diferenciats tipus coilover, i uns pneumàtics que poden arribar a les 35 polzades muntat en llandes de 17.

Diferents opcions

Tornant a la informació oficial de Ford, recordem que un dels primers encarregats de posar-se als comandaments del 4×4 va ser l’expert en tot terreny Brad Lovell, qui s’ha encarregat de conduir-lo en terrenys difícils com a camins de terra, zones de sorra o pendents plens de roques. «Els experts estan ocupats provant i posant a punt el nou tren motriu i el xassís resistent del Bast en un prototip de vehicle experimental», va reflectir la marca.

Els motors encarregats de propulsar al singular tot terreny són un EcoBoost de quatre cilindres i 2.3 litres que produeix 270 cavalls i 420 Nm de parell màxim. També destaca un V6 de 2.7 litres de la mateixa família amb 330 CV i 542 Nm així com la transmissió automàtica de deu velocitats i la tracció integral de la marca, disponibles tant per a la versió d’accés, com per a la més potent.

En qualsevol cas, el plat fort de la gamma serà el Ford Bronco PHEV, una versió híbrida endollable confirmada per la marca de l’oval de la qual es desconeixen més detalls fins avui.

Als Estats Units el preu s’inicia en els 29.995 dòlars. Ja es pot reservar encara que els primers lliuraments no arribaran fins a la primavera de 2021.

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
el més vell
el més nou
Inline Feedbacks
View all comments