KIA XCEED HÍBRID ENDOLLABLE

  • El sistema de propulsió híbrid endollable compta amb una bateria de 8,9 kWh, un motor elèctric de 44,5 kW i un motor gasolina de 1,6 litres, desenvolupant 141 CV i 265 Nm
  • Autonomia en manera totalment elèctrica de fins a 48 quilòmetres (cicle combinat WLTP) i zero emissions
  • Major autonomia elèctrica gràcies a la tecnologia de recuperació d’energia cinètica
  • Renovat disseny exterior, nous elements i funcionalitats a l’interior, incloent connectivitat per a localitzar punts de càrrega pròxims
  • El nou XCeed Híbrid Endollable a la venda a Espanya a partir de 26.150 € incloent promocions de la marca

El nou Kia XCeed en la seva versió Híbrida Endollable ha estat l’última variant del crossover urbà a arribar al mercat. Les seves versions dièsel i gasolina van arribar a Espanya fa a penes 9 mesos i estan sent un veritable èxit. Aquest model incorpora per primera vegada una tecnologia electrificada en la família Ceed i significa un clar pas endavant dins de l’estratègia d’electrificació de Kia.

Es tracta d’un model molt important per a Kia i tota una declaració d’intencions, ja que combina els punts forts d’un SUV, com és l’estètica crossover i la funcionalitat amb la conducció dinàmica i proporcions d’un turisme. A més es tracta d’un dels models més avançats tecnològicament de la seva categoria.

L’arribada d’aquesta versió híbrida endollable suposa una demostració més de la important aposta que KIA està fent per l’electrificació, alguna cosa que va quedar palesa fa uns dies, quan la marca va superar la xifra de 500.000 vehicles electrificats venuts a tot el món. Aquesta dada posiciona a Kia com un dels cinc fabricants amb un major parc de vehicles electrificats del món.

Sistemes de propulsió i transmissió

Endollable amb baixes emissions i capacitat de propulsió totalment elèctrica

El nou Kia XCeed Híbrid Endollable constitueix una alternativa que complementa a la perfecció les motoritzacions convencionals de gasolina i dièsel. Mecànicament combina una bateria de polímer de liti de 8,9 kWh, un motor elèctric de 44,5 kW i un eficient motor d’1.6 litres “Kappa” de quatre cilindres GDi (injecció directa de gasolina), atorgant de manera conjunta 141 CV de potència i 265 Nm de parell motor. Això permet que el XCeed PHEV sigui capaç d’accelerar de 0 a 100 km/h en 11 segons.

El sistema de propulsió està unit a una caixa del canvi de sis velocitats amb doble embragatge (6DCT). Això assegura una conducció més agradable que la d’altres vehicles híbrids equipats amb transmissions electròniques de variació contínua (e-CVT). Els híbrids e-CVT tradicionals converteixen una part de la potència del motor de combustió a través del motor elèctric, la qual cosa provoca una pèrdua de potència a causa de la conversió d’energia. El canvi de doble embragatge 6DCT de Kia es diferencia per permetre que tota la potència, la del motor de combustió i la de l’elèctric, es transfereixi en paral·lel a través de la transmissió amb una pèrdua mínima d’energia.

La tecnologia de frenada regenerativa permet a la nova versió híbrida endollable aprofitar l’energia cinètica i recarregar els seus bateries en frenada i retenció, la qual cosa millora encara més l’eficiència general del sistema.

Addicionalment i per a una conducció esportiva, el XCeed Endollable incorporarà de sèrie les lleves de canvi situades en el volant.

Finalment, a través d’aquestes variants híbrides endollables s’aconsegueix uns grans nivells d’eficiència (emissions de CO₂ des de 29 g/km) i per consegüent una autonomia en manera totalment elèctrica de fins a 48 km (cicle WLTP), la qual cosa permet als conductors completar la majoria dels trajectes diaris i els desplaçaments curts només amb energia elèctrica.

El vehicle compta amb el nou sistema de so Virtual Engine Sound System de Kia, una alerta auditiva que s’activa en manera elèctrica solament a baixes velocitats o marxa enrere. El sistema genera nivells sonors virtuals de fins a 59 dBA per a avisar als vianants de la presència del vehicle.

Estabilitat i confort de marxa

Dissenyat per a les carreteres europees i els clients europeus

Igual que les versions de gasolina i dièsel, el XCeed Híbrid Endollable ha estat dissenyat expressament per a les carreteres europees, tenint present les preferències dels clients europeus. Les seves característiques de conducció i les seves reaccions s’han ajustat per a superar als seus predecessors en termes de dinamisme i plaer de conducció.

La suspensió totalment independent proporciona respostes àgils i immediates. La conducció s’ha desenvolupat en l’àmplia varietat de superfícies viàries d’Europa: Resulta confortable en qualsevol situació i, a més, genera la confiança d’un estret control de la carrosseria en les corbes i una màxima estabilitat a velocitats altes. La suspensió i la direcció s’han ajustat especialment en relació amb les versions de gasolina i dièsel. Aquestes actualitzacions asseguren que el vehicle conserva el mateix caràcter de conducció que les altres variants, alhora que s’adapta a la diferent distribució de pes del sistema de propulsió.

El Kia XCeed Híbrid Endollable té implementat en la suspensió davantera els topalls hidràulics de les versions de gasolina i dièsel. El topall elàstic està submergit en el fluid hidràulic dins dels amortidors, la qual cosa proporciona l’adequat amortiment sobre superfícies desiguals. Ha estat dissenyat per a absorbir fins i tot grans moviments de la suspensió amb una resposta suau i progressiva, evitant que la carrosseria reboti després d’una ràpida compressió. També contribueix a una direcció més sensible i a un millor control general de la carrosseria, alhora que redueix el soroll de la suspensió sobre els sots.

La tecnologia millora encara més el plaer de conducció, així com la seguretat. Tots dos models disposen de sèrie dels sistemes de Kia de control electrònic d’estabilitat (ESC) i de gestió de l’estabilitat del vehicle (Vehicle Stability Management VSM), així com de vectorització del parell, que frena de manera intel·ligent les rodes interiors per a reduir el subviraje en les corbes.

/content/dam/kiapress/ES/NUEVO KIA XCEED PHEV (4).jpg

Disseny i tecnologia

Aquesta nova variant està proveïda amb elements propis de disseny que els diferencien de la resta de variants gasolina i dièsel.

Aquests elements són principalment una nova graella tancada redissenyada que millora l’eficiència aerodinàmica, així com una presa de càrrega integrada en l’aleta davantera esquerra del vehicle que permet connectar al vehicle amb el carregador.

El XCeed Híbrid Endollable està equipat de sèrie amb unes llandes d’aliatge de 16 polzades amb un nou disseny específic i estan disponibles opcionalment les llandes de 18 polzades per a les versions més altes.

Així mateix, per a aquesta variant electrificada del XCeed s’amplia la paleta de colors exteriors amb la introducció d’una nova tonalitat taronja -Orange Fusion- que eleva a 11 els colors disponibles per a l’endollable.

Quant als nivells d’acabat, a Espanya s’ha inclòs la lletra “e” abans de la denominació comercial de l’acabat, destacant que es tracta d’una versió electrificada i atorgant-li una identitat pròpia. Per aquest motiu, les noves variants híbrides estaran disponible en tres nivells d’acabat (eDrive, eTech i eMotion).

A l’interior, el disseny esportiu de l’habitacle manté el mateix quadre de comandament orientat cap al conductor, la posició baixa dels seients i l’ergonomia de l’actual gamma Ceed. No obstant això, les noves versions híbrides endollables ofereixen una sèrie de noves funcionalitats que permet als propietaris aprofitar al màxim el nou sistema de propulsió.

El vehicle compta amb un indicador de càrrega, situat en la part superior del quadre de comandament que permet conèixer quin és l’estat actual de la càrrega de la bateria.

El panell d’instrumentació també ofereix informació específica del sistema híbrid endollable, com el nivell de càrrega restant, l’estimació d’autonomia en manera elèctrica o el flux d’energia entre la bateria / motor tèrmic i elèctric. Relacionat amb aquest punt hauríem de destacar l’efecte avantguardista que es genera a través del panell d’instruments digital tipus Supervision. La instrumentació presenta informació específica del sistema de propulsió híbrid endollable de Kia. Disponible com a opció, la nova instrumentació «Supervision» de 12,3 polzades (31 cm) totalment digital de Kia està dissenyada per a proporcionar la informació el més clarament possible amb una gamma de pantalles gràfiques úniques. La pantalla d’alta resolució “Supervision” de 1920 x 720 píxels, perfectament integrada, substitueix als indicadors convencionals de velocímetre i tacòmetre. La seva pantalla incorpora indicadors per a la velocitat del vehicle i del motor. Entre aquests dos indicadors, una àrea multifunció mostra les indicacions del navegador, la informació del sistema d’àudio, les trucades de telèfon, els contactes o informació detallada del viatge, així com avisos del sistema de diagnòstic del vehicle i les notificacions de diversos sistemes de seguretat i assistència a la conducció.

/content/dam/kiapress/ES/KIA - NUEVO XCEED PHEV - CALIDAD WEB_007.jpg

Aquest model ofereix de sèrie el sistema de infoentretenimiento amb pantalla tàctil de 8 polzades (20 cm) de Kia, o un sistema opcional de infoentretenimiento i navegació amb pantalla tàctil de 10,25 polzades (26 cm) compatible amb el sistema telemàtic UVO Connect de Kia. (estàndard a partir de l’acabat eTech).

De manera específica per a les versions híbrides endollables, aquests sistemes incorporen noves funcions que ajuden els propietaris a localitzar els punts de càrrega disponibles, bé en les proximitats o bé al llarg de la ruta introduïda en el navegador. Les pantalles també poden mostrar informació rellevant relacionada amb el sistema de propulsió, com el nivell de càrrega restant en la bateria o gràfics de l’ús de l’energia. A més, els propietaris poden utilitzar la pantalla tàctil per a programar el moment en què el seu vehicle ha de carregar-se quan està endollat a casa, la qual cosa permet aprofitar les tarifes d’energia més barates fos de les hores punta. Tots dos sistemes de infoentretenimiento inclouen de sèrie Apple CarPlay i Android Acte, mentre que el sistema de navegació opcional amb pantalla tàctil de 10,25 polzades (26 cm) permet connectar per Bluetooth dos dispositius mòbils simultàniament.

El sistema de calefacció, ventilació i aire condicionat «Driver Only», que s’activa amb un nou botó en el quadre de comandament, interromp instantàniament el flux d’aire cap a tots els conductes de ventilació de la cabina, excepte els més pròxims al conductor. Això redueix el consum d’energia causat pel sistema de ventilació i, al mateix temps, manté al conductor en la seva temperatura preferida. A diferència dels sistemes de ventilació convencionals, el sistema de «Driver Only» de Kia no restringeix simplement el flux d’aire a unes certes sortides i el redirigeix a un altre lloc, sinó que apaga ventiladors per a reduir el consum d’energia.

Format

Allotjament intel·ligent de la cadena cinemàtica i funcionalitat quotidiana

La gamma Ceed es va dissenyar des del principi per a adaptar-se als nous sistemes de propulsió híbrids. Això significa que l’adopció d’una cadena cinemàtica híbrida endollable ha tingut un impacte mínim en les seves dimensions interiors. La seva estructura estava concebuda des del principi per a albergar la bateria.

Aquesta bateria, de 8,9 kWh, està situada al costat del dipòsit de combustible de 37 litres i sota el seient posterior, a diferència de molts altres vehicles híbrids endollables en els quals la bateria ocupa un valuós espai de càrrega.

La capacitat d’equipatge del Kia XCeed Híbrid Endollable és de 291 l i augmenta fins a 1.243 l amb el seient abatut. Sota el maleter de cada vehicle hi ha un espai específic per a emmagatzemar el cable de càrrega quan no s’està utilitzant.

Aposta per l’electrificació en Kia

Gamma electrificada i pla S

Kia atresora una gran experiència en electrificació, i compta amb una àmplia i completa oferta de models electrificats que comprenen vehicles híbrids, híbrids endollables i 2 models 100% elèctrics capaços de recórrer fins a 450 km en manera elèctrica amb una sola càrrega.

En 2019 l’electrificació va suposar el 17% de les vendes totals de la nostra marca a Espanya. Una xifra que amb l’arribada de nous models i l’aplicació de programes específics dedicats als clients de Kia esperem que es multipliqui per 2 en aquest 2020.

Kia comunicava fa uns mesos la posada en marxa del Pla S, un full de ruta l’objectiu del qual és col·locar a la nostra marca en una posició de lideratge en serveis de mobilitat i electrificació, així com de connectivitat i autonomia dels vehicles.

D’acord amb aquesta estratègia, a la fi de 2025, Kia planeja oferir una gamma completa d’11 vehicles totalment elèctrics, el primer d’ells l’any vinent.

Amb aquests models, la marca pretén aconseguir una quota del 6,6% del mercat mundial de vehicles elèctrics (excloent la Xina) i, al mateix temps, aconseguir que el 25% de les vendes de la marca siguin de cotxes respectuosos amb el medi ambient. Amb un mercat mundial de vehicles elèctrics que s’espera guanyi força per a l’any 2026, Kia té com a objectiu aconseguir 500.000 vendes anuals de vehicles elèctrics i 1 milió de vehicles eco friendly a tot el món (excloent la Xina).

El Pla S preveu que Kia Motors inverteixi uns 22.500 milions d’euros fins a finals de 2025, per a establir el lideratge en l’electrificació de vehicles i diversificar el seu negoci.

El Kia XCeed Híbrid Endollable compta amb l’exclusiva garantia de Kia, de 7 anys o 150.000 quilòmetres que s’ofereix de sèrie i també cobreix la bateria.

Carrosseria i bastidor

Crossover urbà del segment C de cinc portes i cinc places. Carrosseria monobuc d’acer d’alta resistència. Motor de gasolina de quatre cilindres i sistema híbrid endollable en paral·lel que impulsa les rodes davanteres mitjançant una caixa del canvi de doble embragatge amb sis velocitats.

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments