La Fórmula E podria passar a carreres més llargues amb les noves regulacions del Gen3, que estan programades per a introduir la càrrega ràpida i portar de tornada als pitstops, considera el CEO de la sèrie Jamie Reigle.
Williams Advanced Engineering ha guanyat el contracte per a subministrar exclusivament el sistema de bateries per al cotxe Gen3, que entrarà en la temporada 2022-23 per un cicle mínim de tres anys.
Les instruccions de disseny són perquè els cotxes siguin 120 kg més lleugers, tinguin dimensions més petites i augmentin la potència a 350kW – equivalent a 450bhp – des del màxim actual de 250kW.
Reigle va dir que el campionat «es va sentir bastant bé» en introduir la càrrega ràpida per a les regulacions de la Gen3, la qual cosa podria portar a un retorn dels pitstops en carrera.
«El que és molt especial de la Fórmula E és el vincle entre el desenvolupament de la tecnologia, el progrés i la innovació en el cotxe i després com això es converteix en canvis en l’esport mateix.
«En Gen1, la capacitat de la bateria estava a tal nivell que vam haver de canviar de cotxe i els pilots havien de canviar de cotxe als boxs.
«Si sóc sincer, és aquesta la millor mostra del potencial dels vehicles elèctrics? No, per descomptat que no.
«Crec que el que el nostre fundador [i president] Alejandro [Agag] diria és, ‘vam haver de provar que aquests cotxes funcionaven.
«A mesura que avancem, sempre estem treballant amb els nostres proveïdors i socis per a dir, ‘OK, com podem innovar en termes del cotxe en si i de la tecnologia, i després com ho podem aplicar en l’esport?»
Reigle va considerar que un d’aquests canvis en les regulacions esportives podria ser l’augment de la durada de les carreres FE, des dels actuals 45 minuts més el format d’una sola volta.
«El producte sempre està innovant, i llavors la pregunta és què significa això des d’una perspectiva esportiva?»
«Podem fer que la carrera sigui més llarga, si la carrera continua sent de la mateixa durada, i introduïm un pitstop, aquest pitstop pot estar relacionat amb la càrrega?
«Crec que també es pot canviar el producte i mantenir-lo realment fresc per als consumidors. «Deuria [la introducció de la càrrega ràpida] significar que es converteix en una [carrera] amb pitstop?
«Crec que podria ser, podria ser que la carrera sigui més llarga.
«Ens dóna flexibilitat per a tractar de desenvolupar l’esport d’una manera que sigui la més interessant per als afeccionats.»
FE també ha anunciat que el patrocinador principal, ABB, proporcionarà la tecnologia de càrrega per als cotxes Gen3.
Mentrestant, la sèrie de carreres off-road Extreme E, totalment elèctrica, s’ha associat amb AFC Energy per a utilitzar generadors d’energia de pila de combustible d’hidrogen per a carregar la flota de tot terrenys ODYSSEY 21, en una primícia mundial per al motoresport.