La Fórmula E introduirà la propera generació de cotxes el 2022/2023, essent tecnològicament molt diferent de l’actual. Segons el president del campionat, Alejandro Agag, seran cotxes molt més lleugers, amb pràcticament la mateixa capacitat de bateria i amb propulsió al davant i al darrere, però sense tracció integral.
Parlant en una transmissió web amb el patrocinador ABB, va revelar les seves idees per als propers cotxes:
«Hem estat treballant molt amb la FIA i els equips i constructors del cotxe de tercera generació i l’objectiu general és augmentar el rendiment dels cotxes i introduir les últimes tecnologies. Seran més lleugers, ens apuntem a cotxes que siguin 100 kg més lleugers que ara. Emmagatzemaran gairebé la mateixa energia, encara que siguin més lleugers, per augmentar el rendiment, i hi haurà motors davant per millorar la capacitat de regeneració de manera molt important ‘.
Després de considerar l’ajornament de Gen3 a la desena temporada a causa dels efectes de la pandèmia, s’avançarà fins i tot el 2022/2023. Agag va donar més detalls sobre com serà el monoplaça des del punt de vista tècnic:
«No serà un monoplaça de tracció integral i estem en contra d’aquesta idea perquè crec que és massa fàcil per als motoristes. No vull facilitar el campionat als pilots. M’encanta veure els cotxes patinar i la dificultat de superar-se. Tenir tracció a les quatre rodes és com estar en un ferrocarril. Encara que tinguem un motor al davant i al darrere, només el farem servir per recuperar energia i no per propulsió i tracció ”.