L’espera ha estat llarga, però després de molts mesos d’aturada obligatòria el Campionat d’Espanya de Resistència i GT finalment ha posat llum verda a una nova temporada de pura resistència sobre l’asfalt del Circuit de Navarra, on més de mig centenar de pilots i les seves muntures, entre Turismes i GT, s’han donat cita per a disputar el meeting que inaugura el calendari nacional de competició en circuits, compartint escenari amb el debut del Open Oldtimer (Clàssics) i el Campionat d’Espanya de F4.
Malgrat haver estat un cap de setmana caracteritzat per l’absència obligada d’espectadors a causa de les mesures de seguretat preses per la pandèmia de la COVID-19, durant tot el cap de setmana ha regnat la bona climatologia, combinada no sols amb moltíssimes ganes de victòria i ganes de córrer, sinó amb immenses ganes de passar-s’ho bé i gaudir de donar gas sobre l’asfalt.
Dissabte, primer assalt
Un parell de manegues d’entrenaments lliures, posterior Qualifying i una única carrera de GT i TCR, que aquesta temporada s’estrena com a categoria independent del CER, van posar emoció a la jornada inaugural.
La carrera va culminar amb victòria absoluta de la dupla formada per Josep Mayola-Francesc Gutiérrez (Ferrari 458), després d’uns trepidants 48 minuts més una volta en els quals el duo català no va parar de donar guerra als seus principals rivals fins a aconseguir el calaix més alt del podi. Mayola arrencava en la quarta posició de la graella, marcant un bon ritme i batallant sense parar. Al moment del relleu a meitat de carrera, Francesc Gutiérrez es posava als comandaments del vehicle del Cavallino Rampant demostrant les seves intencions, aconseguint un espectacular avançament in extremis i així mantenir-se líder durant la resta de la carrera. Després d’ell, creuaven la bandera escacada Roald Goethe-Benji Goethe i el jove Antonio Sainero, al costat del veterà Javier Morcillo (Porsche 911 991 GT3 Cup-C2), en segona i tercera posició respectivament. En la C3, Manel Cerqueda-Daniel Díaz-Varela (Audi R8 GT4) van ser els més ràpids.
TCR veia la victòria del tàndem Evgeni Leonov-Mikel Azcona (Cupra TCR), líders absoluts de tota la carrera, encara que no sense abans batallar de valent per aquesta posició d’honor al costat de Guillermo Aso (Cupra TCR), segon, i Ferran Méndez (Cupra TCR), tercer.
Diumenge, màxima emoció i intensitat
Tres carreres del GT-CER han centrat el diumenge. La primera d’elles, la de la Classe 1 i 2 CER, deixava com a guanyadors absoluts a la dupla Álvaro Vela-Alejandro Cutillas (Peugeot 308 Cup), primer a travessar la meta amb una diferència considerable sobre el segon classificat de la D2, Denis Gibaud, amb idèntica mecànica.
El duo Iván Velasco-Adrián García (Peugeot RCZ) van assaborir el triomf en la D3, mentre que en D4 els francesos Jeremie Lesoudier-Ludovic Lesoudier (Renault Clio Cup IV), van ser els més llorejats. El Ford Festa 1.6 de Vicente Vallés es va convertir en el més ràpid en D5, seguit pel Ford Festa ST-Line de Erik Zabala en la D6.
La segona carrera dels GT i la Classe 1 CER també es disputava durant el matí del diumenge, carrera que va veure el fort ritme durant tota la màniga de Jurgen Smet i el seu rapidíssim Renault RS01, que travessava la meta amb gairebé 25 segons de diferència sobre Jaume Font-Joan Vinyes (Porsche 911 991 GT3 Cup-C2). Vinyes va comandar la prova des de la primera volta, encara quan sortia tercer en graella, quan va aconseguir avançar al RS01 de Smet, però després de la parada en boxs per a cedir el testimoni al seu company Font, el pilot belga prenia la davantera deixant sense opcions al Porsche malgrat l’espectacular lluita sobre l’asfalt.
Rafael Villanueva-Jesús de Martín i el seu recentment estrenat Mercedes AMG GT4 van pujar a l’alt del calaix en la C3. En TCR, nova victòria del duo Evgeni Leonov-Mikel Azcona (Cupra TCR).
L’última carrera de la Classe 1 i 2 CER deixava sorprenentment una classificació igual a la primera pispa respecte als guanyadors de cadascuna de les categories en joc, sent la dupla Álvaro Vela-Alejandro Cutillas els més llorejats. Victoria en la D4 de Jeremie Lesoudier-Ludovic Lesoudier, amb Vicente Vallés guanyador de la D5 i Erik Zabala de la D6.
Open Oldtimer, debut amb nota
El clàssics més espectaculars del nostre país van arribar a Navarra per al gran debut del Open Oldtimer, la nova oferta de competició per a joies clàssiques de V-Line Org. La primera de les quatre carreres programades per al cap de setmana va acabar amb un preciós triomf de Henri Pellefigue (Renault Spider Trophy) en la categoria Legend i Trofeu Ramón López. Després de Pellefigue es classificaven Albert Coll (BMW 325i E36-Trofeu Nankang) i Dani Villegas (BMW 325i E36-Trofeu Nankang).
Edouard Atkatlian (Renault Spider Trophy-Legend), va ser el primer a travessar la línia de meta en la segona carrera, seguit per Raúl Cerrada (BMW 325i E36-Legend) i Philippe Gruau (Mercedes W124 AMG), en segona i tercera posició respectivament. Tancada també assaboreixo la victòria en el Trofeu Nankang.
Nova victòria de Legend i Trofeu Ramón López per a Edouard Atkatlian en la tercera carrera. Després del creuaven la bandera a quadres Oscar Auñón (BMW 325i E36-Legend), segon, i Albert Coll (BMW 325i E36-Legend), tercer.
El meeting tancava amb la quarta carrera d’aquest certamen deixant novament com a guanyador absolut de Legend i Trofeu Ramón López al Renault Spider Trophy pilotat per Henri Pellefigue. D’igual manera, la victòria del Trofeu Nankang la va celebrar Raúl Cerrada.
Aquest cap de setmana també es va disputar la categoria Pre-65, sent Carlos Beltrán i el preciós Porsche 911 de 1965, el vencedor de les quatre carreres.
La pròxima cita del GT-CER i Open Oldtimer tindrà lloc en el Circuit Ricardo Tormo de València el dissabte 29 d’agost.