Totes les generacions de SEAT León

  • Les 4 generacions del SEAT León conten una història d’innovació de més de 20 anys
  • Creades a Barcelona, totes han estat un referent en disseny, tecnologia i qualitat
  • Amb més de dos milions d’unitats venudes entre les tres primeres generacions, el SEAT León és un pilar de la marca
  • El nou León pren ara el relleu convertit en el model de SEAT més avançat tecnològicament

Cada una de les quatre generacions del SEAT León s’ha avançat al seu temps, mantenint alhora un mateix ADN al llarg dels seus més de 20 anys d’història. Dissenyades, desenvolupades i creades a Barcelona, totes elles comparteixen una mateixa essència que ha convertit al Lleó en un pilar de la marca i, amb més de 2 milions d’unitats venudes fins al moment, en una llegenda que continua engrandint-se. “És el model que ha posat a SEAT en el mapa mundial de l’automobilisme, pel seu disseny, la seva tecnologia i la seva qualitat”, assegura Isidre López, responsable de Cotxes Històrics de SEAT.

1a generació (1999), trepitjant fort. Dissenyat per Giorgetto Giugiaro, el primer León suposa l’entrada de SEAT en el segment dels compactes. “El primer León ja marca tendència amb un disseny amb molta personalitat”, manté López. “Va ser una gran posada al dia en tecnologia i qualitat”, assegura José Miguel Royo, responsable de projecte en Desenvolupament de Carrosseries de SEAT. Va ser pioner en molts àmbits: el primer cotxe de la marca produït simultàniament en dues fàbriques (Brussel·les i Martorell), que va tenir tracció a les quatre rodes i canvi de sis velocitats, a més de ser també el primer a superar els 150 CV de potència, amb 180. “Era un model superior al que fins llavors teníem, per la seva carrosseria totalment zincada (per a protegir-la de la corrosió i millorar el seu aspecte) i també per extres com l’obertura automàtica de la boca-carrega de la gasolina, molt sofisticada en aquest moment”, afegeix Michael Geue, responsable de Desenvolupament d’Estructura i Anticorrosión en SEAT.

2a generació (2005), un disseny esportiu innovador. El disseny que Walter Da Silva va aplicar a la segona generació va ser una gran novetat. “Va revolucionar un segment que era tradicionalment clàssic, amb un exterior que incorporava els ja tan característics blisters laterals o les manetes de les portes posteriors que li donaven l’aparença d’un tres portes”, compte Rosego. En competició, la segona generació va aconseguir quatre títols mundials de marques i pilots en 2008 i 2009 en el Campionat del Món de Turismes (WTCC). “És una gran gesta, sobretot per a un compacte, ja que sense maleter estàs molt penalitzat aerodinàmicament”, explica López.

3a generació (2012), estil i qualitat. Presentada ja amb Alejandro Mesonero-Romans al capdavant del departament de Disseny, la tercera generació té una aparença més sofisticada. “El seu disseny és 100% SEAT, qualsevol conductor és capaç de reconèixer a través del retrovisor un León de tercera generació”, destaca López. I això és, en part, gràcies a les llums LED de dia. De fet, va ser el primer compacte a incorporar tecnologia full LED. El rang d’acabats de la tercera generació era superior a les anteriors, per a satisfer així a un públic més exigent. “Amb ell aconseguim uns nivells de qualitat molt alts, des dels materials al so de les portes en obrir i tancar, destacant i molt l’interior”, comenta Royo. “Tothom parlava del León, comencem a guanyar moltes comparatives i això ens va enorgullir enormement”, recorda Geue. A més, va ser el primer Lleó a oferir versió 5 portes, SC (3 portes) i ST (familiar).

4a generació (2020), el SEAT tecnològicament més avançat. Si alguna cosa caracteritza al nou León és que representa un salt tecnològic sense precedents: no sols és el primer vehicle 100% connectat de la marca, sinó que innova també a nivell de seguretat i il·luminació. I tot, amb un disseny amb el qual Mesonero-Romans l’ha dotat de major presència i caràcter, mantenint, això sí, el seu esperit esportiu. José Miguel Royo destaca el seu interior: “És, des de lluny, el que l’usuari més exigent podria desitjar”. “És senzillament espectacular, ha aconseguit superar el que per a mi és un dels millors cotxes de la història de SEAT, la tercera generació”, assegura López. D’altra banda, és el primer vehicle de la marca amb cinc sistemes de propulsió diferents (gasolina, dièsel, gas natural comprimit, micro híbrid i híbrid endollable), oferint el més ampli ventall de possibilitats per a satisfer les expectatives i necessitats de qualsevol conductor. “Serà un referent” conclou, per part seva, Michael Geue.

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
el més vell
el més nou
Inline Feedbacks
View all comments