Mitsubishi ha anunciat que congelarà el llançament de nous models a Europa, posant el futur de la seva activitat al Vell Continent ara que està integrat a l’aliança amb Renault i Nissan.
Segons la marca, no hi ha cap intenció d’abandonar el mercat europeu, però aquest escenari sembla portar una presència cada cop menor en aquest continent.
Amb les vendes que pateixen un fort impacte, especialment amb la pandèmia Covid-19, Mitsubishi ha anunciat avui que congelarà el llançament de nous models a Europa, tot i que, per davant, es continuaran venent els models actuals, i també serveis postvenda.
Anticipant la necessitat de reduir costos, la marca japonesa, els models més destacats a Europa són Space Star (actualitzats recentment), ASX i Outlander PHEV, L200, el llançament de nous models no passarà, reflectint aquesta posició a l’informe de comptes més recent previst per a l’exercici 2020, tot i que encara no té un valor específic per a aquests estalvis.
Cal recordar que en l’àmbit de la remodelació de l’Aliança Renault-Nissan-Mitsubishi, cada marca s’hauria d’especialitzar per a un mercat determinat, apostant més per mercats asiàtics i emergents.
Això també s’admet en l’anunciat pla «Petit però bonic», com «petit però bell», centrat en les seves regions més importants i en la racionalització dels costos. A la part superior, l’aposta pels mercats asiàtics, en què és més competitiva enfront dels europeus, on la competitivitat és més gran i els beneficis són escassos.
Tot i així, en el seu pla per aconseguir un creixement sostenible en tres anys, la marca diu que apostarà pel desenvolupament de tecnologies híbrides i híbrides plug-in, però també en tecnologies de tracció integral, aprofitant col·laboracions amb altres marques.
“Anem a canviar la nostra estratègia d’una expansió global a una de selecció i concentració. Primer, finalitzarem les reformes estructurals i reforçarem les nostres àrees competitives, per tal de construir una estructura corporativa que pugui generar beneficis durant aquest mig termini ”, va dir el conseller delegat de Mitsubishi Motor Corporation, Takao Kato.