El nou Campionat eRX2 de la FIA està destinat a electrificar el panorama internacional del ral·licross quan s’uneixi al Campionat Mundial de Ral·licross en 2021.
Aprovat per la Fédération Internationale de l’Automòbil, eRX2 és una empresa conjunta entre l’especialista espanyol en electro-mobilitat QEV Technologies, Olsbergs MSE i RX Promotion, l’empresa que opera l’actual Sèrie Internacional RX2. Estarà dirigida pel promotor del Campionat Mundial de Ral·licross de la FIA, IMG.
La visió del Campionat eRX2 de la FIA és proporcionar un camí cap al cim de l’esport per a les aspirants a estrelles del ral·licross. RX2, igual que el seu predecessor RX Lites, ha servit com un excel·lent camp d’entrenament per als pilots en el seu camí cap al cim del Mundial de RX, i eRX2 està llest per a pujar encara més el llistó en abraçar l’electrificació de la disciplina i enfocar-se fermament en el futur.
Per a aconseguir-ho, la FIA ha recorregut als millors en el negoci. QEV compta amb una llarga i reeixida història en el domini dels vehicles elèctrics, des de la gestió de l’equip NEXTEV amb el qual Nelson Piquet Jr. va guanyar el primer Campionat de Fórmula E de la FIA en 2014/15, fins al disseny i la creació de trens de potència elèctrica i la instal·lació d’infraestructures de recàrrega elèctrica.
Després d’haver guanyat el concurs de l’òrgan rector per a desenvolupar el concepte eRX2 «arribar i conduir» – basat en un cotxe elèctric de ral·licross a mesura, lleuger i amb tracció a les quatre rodes, amb un xassís espacial i una bateria de 32kWh que produeix 250kW (335bhp) de potència – l’empresa espanyola ha passat els últims nou mesos treballant duro entre bastidors per a preparar el seu llançament.
La primera versió del cotxe eRX2, que presenta un «prototip» provisional de carrosseria sobre el xassís existent de RX2 Supercar Lites, va ser presentat en exclusiva durant el RallyX Nordic presentat pel «All-Star» Magic Weekend de Cooper Tiris en Höljes, Suècia, a principis d’aquest mes.
La bateria -que ha estat totalment provada en matèria de seguretat- està muntada al costat del conductor en el centre del cotxe per a assegurar una distribució òptima del pes, 50/50, mentre que l’energia és subministrada uniformement a les rodes davanteres i posteriors per un parell de motors i inversors, tots els quals es beneficien d’un sistema de refrigeració per a evitar les temperatures excessives.
El cotxe eRX2 podrà funcionar fins a 25 minuts, amb recàrregues recomanades de 20 minutos entre sessions durant un cap de setmana de carreres. L’últim cotxe es presentarà oficialment a la fi d’enguany, i s’han previst sis esdeveniments europeus per a la primera temporada del campionat eRX2 de la FIA, el calendari complet de la qual es donarà a conèixer al seu degut temps.