RAL·LICROSS: Block amb un Fiesta elèctric Projekt E a Holjes

Ken Block tornarà a el Campionat Mundial de ral·licross per a la ronda inaugural de la temporada 2020 a Holjes, Suècia, corrent un Ford Fiesta elèctric a la nova categoria de suport Projekt E.


El nord-americà correrà un nou Fiesta ERX construït per l’equip STARD de Manfred Stohl, utilitzant el kit de tren motriu elèctric de 450kW de tres motors i tracció a les quatre rodes, desenvolupat per l’empresa Stohl, que està obligat a utilitzar en tots els cotxes de la sèrie.

Block va fer el seu debut al World RX a la ronda noruega de 2014, conduint un Ford Fiesta fins al podi. Va córrer a temps complet amb el seu equip Hoonigan Racing Division en la sèrie en 2016 i 2017 amb el Ford Focus RS RX.

Block va conduir l’Odyssey 21 elèctrica de l’Extreme E en l’última etapa de l’ral·li Dakar a l’Aràbia Saudita al gener, i també va conduir el Mustang Mach-E 1400 construït recentment pel pilot de Ford Vaughn Gittin Jr. Però, l’esdeveniment inaugural del Projecte E marcarà la primera vegada que Block ha competit en un cotxe elèctric.

«Estic emocionat de participar en la primera cursa de ral·licross elèctric de la història de la sèrie Projekt E en un Ford Fiesta ERX», va dir Block. «El cotxe és genial i estic desitjant posar-me a el volant en Holjes».

STARD va anunciar recentment el suport de Ford Performance al seu programa de carreres per a clients Fiesta ERX, i dimecres va revelar un acord amb Citroën Racing per lliurar versions elèctriques de l’C3 R5 als clients per competir en el Projecte E.

El Fiesta ERX es va convertir en la primera màquina de ral·licross elèctrica en competir en un esdeveniment. Va ser una ronda de l’campionat nacional hongarès el mes passat i, amb Stohl a el volant, es va adjudicar la victòria. El va seguir una segona victòria una setmana després a Àustria.

El nou Fiesta que conduirà Block ha rebut el xassís # 43, el nombre de carrera habitual de Block, com un gest de complicitat a la seva aparició amb el cotxe.

«Tenim moltes ganes que Ken corri amb el nostre Ford Fiesta ERX a Holjes», va dir el CEO de STARD, Michael Sakowicz. «No només perquè és un dels pilots de carreres més famosos del món i mostra el potencial de el Projecte E que la classe és capaç d’atreure pilots com Ken, sinó també perquè té una vasta experiència en el motorwspoet i el ral·licross i serà molt interessant rebre els seus comentaris.

«Ken ha conduït i corregut en tot tipus de cotxes bojos, però realment crec que estarà molt impressionat amb el Fiesta ERX.»

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
el més vell
el més nou
Inline Feedbacks
View all comments