FÓRMULA E: Títol per a Da Costa i DS Techeetah

António Félix da Costa és el nou campió de Fórmula E. El segon lloc de la quarta carrera a Berlín va ser suficient perquè l’home del DS Techeetah fes història, guanyant el seu primer títol de campionat. L’equip xinès també va segellar el títol en una cursa en què va guanyar Jean-Eric Vergne. Sébastien Buemi va tancar el podi.

Resum de la cursa


Des de la primera posició, Vergne va mantenir el liderat per davant de Félix da Costa, amb Oliver Rowland (Nissan e.dams) tercer a la fase inicial de la cursa, seguit pel company Buemi. Es va cridar el cotxe de seguretat per intervenir a la volta inaugural, arran d’un incident en què Maximilian Günther (BMW i Andretti) va abandonar el seu monoplaça al mig pista amb danys al cotxe.

El cotxe de seguretat va sortir a uns 38 minuts del final del final. Vergne va mantenir el comandament davant de Félix da Costa i Rowland. Poc després, la pluja va començar a caure a Berlín, prometent fer encara més incerta la carrera quan els quatre primers estaven separats per menys de dos segons.

Da Costa va ser líder després d’utilitzar el mode atac, però Vergne es va mantenir molt a prop, amb Rowland per darrere a menys d’un segon. Amb un quart d’hora per recórrer, Félix da Costa i Vergne van passar per segona vegada a la zona del mode d’atac i van aconseguir tornar davant de Rowland, de Vries i Buemi, que ja estaven en ‘mode d’atac’.

DS Techeetah va estar sempre en control de les operacions, malgrat la proximitat dels Nissan e.dams de Rowland i Buemi. A set minuts i mig pel final, Vergne va tornar al capdamunt per davant de Félix da Costa, començant a assumir les despeses de la cursa en un moment en què era crucial gestionar l’energia.

Poc després, va ser Buemi qui va superar a Rowland en la lluita pel tercer lloc en què també hi era Vries. Els cinc primers van acabar la carrera de manera compacta, arribant en menys de tres segons. A l’última volta, no va canviar res, i Vergne va superar Félix da Costa per la primera victòria de la temporada. Buuemi va ser tercer i de Vries quart, amb Rowland a la cinquena. Lucas di Grassi (Audi Abt) va ser sisè, cosa que va permetre a Félix da Costa celebrar el títol.

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
el més vell
el més nou
Inline Feedbacks
View all comments