Aquest cap de setmana, la FIA ampliarà la seva repressió sobre les infraccions en els límits de pista en el Gran Premi d’Itàlia, centrant-se en la sortida de la segona chicane i Parabolica.
Els límits de les pistes es van convertir en un problema durant el GP d’Itàlia de l’any passat a Monza, i durant aquest cap de setmana el director de carreres de la FIA de Fórmula 1 Michael Masi va introduir una referència a Parablica en les notes que va emetre als equips.
S’han incorporat sensors a la pista de Parabolica per tal de permetre control de la de possibles excessos.
Pel que fa a Parablica Masi va escriure:
Un temps de volta aconseguit durant qualsevol sessió de pràctica o la cursa deixant la pista (les quatre rodes fóra de la línea blanca) a l’exterior dl revolt 11, tindrà com a resultat que el temps de volta sigui invalidat pels comissaris.»
Després, en referència a la segona chicane
«Cada vegada que qualsevol cotxe passi per darrere del kerb o travessa la línia blanca, els equips seran informats a través del sistema de missatgeria oficial.
«En la tercera ocasió d’un pilot tallant darrere de l’àpex del revolt 5, i/o creuant la línia blanca a l’exterior del revolt 11 durant la cursa, se li mostrarà una bandera negra i blanca, qualsevol altre tall serà informat als comissaris
Per evitar dubtes, això significa un total de tres vegades combinades, no tres a cada revolt
Els requisits anteriors no s’aplicaran automàticament a qualsevol pilot que es consideri obligat a abandonar la pista, cada cas serà jutjat individualment.
En tots els casos detallats anteriorment, el pilot només ha de tornar a unir-se a la pista quan sigui segur fer-ho i sense obtenir un avantatge.