WRC: Ral·li d’Estònia 2020: Tänak domina a casa, Breen la sorpresa

Ott Tänak va estar a l’altura de la seva reputació com a favorit per a liderar l’esdeveniment de reinici del Campionat del Món de Ral·li de la FIA a Estònia.

Tänak va dominar l’inici de la prova després ç de sis mesos d’aturada pel Covid-19 per a encapçalar el primer ral·li del mundial a Estònia per 11,7seg. En un dia magnífic per al seu equip Hyundai Motorsport, el seu company d’equip Craig Breen ha finalitzat segon amb un altre Hyundai 20 WRC.

Estònia es va convertir en el 33è país a organitzar una prova de campionat, a més la sèrie ha aconseguit la històrica xifra de 600 esdeveniments des que va començar en 1973.

El jove Kalle Rovanperä prenia la davantera en el primer tram d’aquest matí. Tänak va ser només quart després de cedir per un pneumàtic tou, però va atacar en la següent especial i va aconseguir un marge de 6,8seg. a meitat de l’etapa sobre Breen.

Els trams repetits van ser més durs a la tarda, però Tänak va doblar el seu avantatge, content d’haver guanyat tres de les 10 especials d’avui.»

Aquesta tarda, especialment, els trams eren molt durs», va dir. «Sé que no puc arriscar res, necessito passar si vull lluitar pel campionat. Ha estat un dia exigent i difícil, tan ràpid com dur.

El programa a temps parcial de Breen té menys possibilitats d’impressionar, però l’irlandès ha estat el pilot del dia. Ha guanyat dos trams i ha estat segon en tres més.

«Et sents un superheroi en algunes d’aquestes especials, són de les més ràpides que he pilotat»

Hyundai estava en camí d’arrasar amb els tres primers, mentre Thierry Neuville li trepitjava els talons a Breen. Però s’ha sortit i ha trencat la suspensió posterior dreta, deixant al belga en tres rodes.

El líder del campionat Sébastien Ogier ha reemplaçat a Neuville en el tercer lloc. El francès, al volant d’un Toyota Yaris, ha guanyat dos trams, però s’ha vist obstaculitzat per la degradació de dos pneumàtics en el tram final. Ogier ha acabat darrere de Breen per 17seg i per davant del seu company d’equip Rovanperä per 6.2seg. L’avantatge inicial del jove finlandès es va esvair amb una punxada que el va relegar a la vuitena posició, però es va recuperar per a arrabassar el quart lloc al seu company d’equip, Elfyn Evans, en l’última especial. Després n’ha tornat a perdre dos més per una sanció d’un minut.

Evans era tercer inicialment però problemes amb els pneumàtics l’han fer retrocedir fins a la cinquena posició. El gal·lès tenia 25,1seg d’avantatge sobre el seu company d’equip Takamoto Katsuta, el jove japonès que es va resistir a la seva falta d’experiència per a mantenir-se en carrera en un gran sisè lloc, el millor de la seva carrera.

Esapekka Lappi i Teemu Suninen han lluitat contra la falta de grup en els seus Ford Fiesta en setè i vuitè lloc, amb el debutant en un World Ral·li Car Pierre-Louis Loubet i Gus Greensmith completant la taula de classificació.

Jan Solans, amb problemes però segueix endavant

Tarda díficil per Jan Solans i Mauro Barreiro, han patit una petita sortida de pista en què s’han quedat sense aleró del darrere i sense part del protector del càrter. Així que els hi ha tocat baixar el ritme i pensar en portar el cotxe a meta.

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
el més vell
el més nou
Inline Feedbacks
View all comments