Les especificacions del motor Rally1 del Campionat Mundial de Ral·lis es congelaran durant els següents cinc anys des de l’1 d’abril de la temporada següent com a part de la idea per estalviar diners i retallar costos per als fabricants.
Els equips han presentat la proposta que ha estat acceptada per la FIA. El moviment significa que els motors utilitzats per a gran part de la temporada següent romandran idèntics durant l’era híbrida des del 2022 fins al 2026.
Significa que després de l’1 d’abril els equips es podran centrar en el desenvolupament amb les noves parts híbrides. La nova norma també explica en part la reticència de M-Sport a introduir noves peces de motor homologades originalment per al Ral·li d¡Argentina a principis d’aquesta temporada.
Malcolm Wilson:
«Introduirem el nou cap de cilindre, originalment planejat per a Argentina, per a Montecarlo de l’any següent.
“La raó per la qual hem retardat això és que tenim motors amb vida [i el quilometratge restant en ells] i motors en el conjunt [motor] de l’especificació actual amb els que volem córrer abans del final de la temporada.
“Obviament hem construït nous motors, però la manca de provves significa que no els hem utilitzat.«No em malinterpreteu, si estiguéssim en el gruix de la lluita pel campionat, llavors portaríem aquests canvis immediatament, però atès que som i com hem de ser molt acurats amb el pressupost, és prudent utilitzar els motors que hem construït i esperar fins a l’1 de gener per portar la nova especificació».