Cal canviar la mentalitat. Tot necessita un reajustament. Portar la mentalitat del Ral·li d’Estònia a Turquia i segur que et porta a perdre. Les retallades han de ser cauteloses i les expectatives han de ser ponderades per la realitat de les pistes més rocosos de la temporada.
Sí, el Ral·li de Turquia (18 – 20 de setembre) és una altra prova de terra del Campionat de Món de Ral·lis de la FIA, però no podria ser més diferent d’on acabem d’arribar.
Tot canvia entre les proves quatre i cinc. A la primera, per les pistes al voltant de Tartu, la maquinària del World Rally Car hauria estat més a prop d’un ral·li d’asfalt del que estarà quan surti del parc d’assistència sobre la costa turca.
![](https://scontent-cdg2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/70424561_809565896112264_1676871643151990784_o.jpg?_nc_cat=109&_nc_sid=cdbe9c&_nc_ohc=h8yJ0G2wFxAAX-wXECH&_nc_ht=scontent-cdg2-1.xx&oh=c6eb69b6a748e0a541aa02c9f18333e8&oe=5F8514E6)
Si Estònia es tractava de velocitat bruta i precisió en les corbes a fons, Turquia es tracta d’un equilibri constant i un càlcul en fraccions de segon del que es pot aconseguir. Sobreviurà el pneumàtic a aquestes pedres? Serà la suspensió capaç de tractar aquesta secció trencada?
A Turquia has d’anar a tota màquina i atacar tan fort com puguis. Si no ho fas i algú més ho fa, t’arrisques a quedar enrere. I si els cotxes que van davant no es fiquen en problemes, el teu objectiu mesurat i sensat et pot deixar molt avall en la classificació.
L’única cosa al teu favor si estàs perseguint el millor temps és que és més fàcil (diguem, menys difícil …) retrocedir.
Fonamentalment, hi ha més revolts a baixa velocitat i aquesta naturalesa de les corbes vol dir que pots arriscar-te a frenar més tard i sortir amb més força de les corbes. Però de nou, aquest risc ha de ser mesurat constantment en funció de quant estàs fent servir els pneumàtics i quant creus que pots guanyar.
La gestió dels pneumàtics és una gran part de Turquia, molt més que l’última vegada, on l’elecció dels pneumàtics va ser senzilla i les pistes estonianes més toves van ser més favorables per a la banda de rodament.
Oblida això a Marmaris. Amb les temperatures ambient prop del 30º i les temperatures de la carretera encara més altes, els pneumàtics necessitaran molta cura i amor per resistir.
![](https://scontent-cdg2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/70907886_2706602312738968_1259754435228205056_o.jpg?_nc_cat=100&_nc_sid=cdbe9c&_nc_ohc=19uMuW-_c3cAX8dkcK_&_nc_ht=scontent-cdg2-1.xx&oh=2339053da0cc6cefc5b45346ba94a21e&oe=5F868FF8)
I no és tan còmode per a les tripulacions. L’alta velocitat significa alts nivells de flux d’aire a través de la cabina i, de vegades, aquest aire entrava en els cotxes a 13 ° C a Estònia. Velocitats més lentes signifiquen menys aire i a més serà el doble de calent.
Turquia, com tots els ral·lis de terra calenta i aspra, serà incòmode. El guanyador serà el que es posi el cap en el mòde Ral·li de Turquia més ràpid.
HORARIS
SS | Special Stage | Local | Catalunya | Kms |
Divendres 18 Setembre 2020 (25.22kms) | ||||
---|---|---|---|---|
SD | Değirmenyanı | 09h01 | 08h01 | 4.70 |
SS1 | Içmeler | 17h08 | 16h08 | 13.90 |
SS2 | Gökçe | 18h21 | 17h21 | 11.32 |
FLEXI SERVICE A (Asparan) | 45mn | |||
Dissabte 19 Setembre 2020 (107.38kms) | ||||
SERVICE B (Asparan) | 15mn | |||
SS3 | Yeşilbelde 1 | 08h50 | 07h50 | 31.79 |
SS4 | Datça 1 | 10h08 | 09h08 | 8.75 |
SS5 | Kizlan 1 | 11h06 | 10h06 | 13.15 |
SERVICE C (Asparan) | 40mn | |||
SS6 | Yeşilbelde 2 | 14h50 | 13h50 | 31.79 |
SS7 | Datça 2 | 16h08 | 15h08 | 8.75 |
SS8 | Kizlan 2 | 17h06 | 16h06 | 13.15 |
FLEXI SERVICE D (Asparan) | 45mn | |||
Diumenge 20 Setembre 2020 (90.40kms) | ||||
SERVICE E (Asparan) | 15mn | |||
SS9 | Çetibeli 1 | 07h30 | 06h30 | 38.15 |
SS10 | Marmaris 1 | 09h08 | 08h08 | 7.05 |
SERVICE F (Asparan) | 40mn | |||
SS11 | Çetibeli 2 | 11h10 | 10h10 | 38.15 |
SS12 | Marmaris 2 [Power Stage] | 13h18 | 12h18 | 7.05 |