WRC: Ral·li de Turquia 2020: Neuville i Hyundai salven amb bona nota el shakedown

Thierry Neuville, de Hyundai Motorsport, s’ha imposat en el shakedown del Ral·li de Turquia 2020.

Neuville necessita un bon resultat aquest cap de setmana després de retirar-se del Ral·li Estònia fa dues setmanes, i ha fet el millor començament possible amb un temps de 3m23, menys de 1,2 segons del seu company d’equip Ott Tänak.

El seu millor registre es va establir en el seu tercer intent, a diferència de la majoria dels seus rivals, que van fer el millor temps en el segon intent.

Tänak havia estat més ràpid, només per 0.2s amb el pilot de Toyota, Kalle Rovanperä que ha estat el pilot més ràpid en el primer pas pel shakedown. Però Rovanperä no està segur de com es traduiran aquests temps quan el ral·li es posi en marxa aquesta tarda de divendres.

«Sé que els temps no són tan importants, has de ser coherent i evitar els problemes, així que intentem tenir un bon cap de setmana».

Elfyn Evans, company d’equip de Rovanperä, ha estat el quart més ràpid, només 0,1 s amb el finlandès i 1,5 més lent que la referència de Neuville.

“Serà dur però òbviament som aquí per donar el millor”, comentava Evans .

Sébastien Ogier ga fet tres passades amb el Toyota acabant entre els cinc primers,. Però Ogir es presenta a les dues especials del divendres amb la dubtosa posició de l’escombriaire, sabent que ha de tirar molt fort per evitar perdre el tren de davant el dissabte, que podria arruïnar el seu cap de setmana.


Els tres Toyota han establit el seu millor temps a la segona passada.

Imagen



“Com sempre [és] de fet, molt aspre, moltes roques”, deia Ogier, que l’any passat aconseguia aquí la victòria amb Citroën.

«Tota la prova no és com aquí. Aquesta nit serà crucial, així que per a estar segurs hem d’estar en el nostre millor moment immediatament».

En la seva primera aparició des del Ral·li de Montecarlo al gener, Sébastien Loeb ha aconseguit la sisena millor posició, admeten que «intentava obtenir sensacions» del seu i20 WRC. Però el nou vegades campió del món estava content en aquesta part tan primerenca del cap de setmana.

Teemu Suninen ha estat el primer pilot M-Sport Ford en setè lloc, 3,9s més lent que Neuville al front i 0,9 en el seu company d’equip Gus Greensmith. Greensmith establia el tercer tmps més ràpid a la primera passada, però no millorarva aquest registre i després s’acabava sortint.

“[Estic] bastant segur, però aquesta prova serà increïblement dura i només hem de tenir bona sort per passar sense problemes. Però farem el que puguem», deia Suninen.

Greensmith, que va guanyar a WRC2 Pro l’any passat (ara WRC2), va afegir abans del seu accident:

«Sí, m’agrada aquesta prova, és bo! Segur que serà un ral·li complicat, però em sento bé, així que ho donaré tot aquest cap de setmana».

Pierre-Louis Loubet ha acabat el novè classificat amb el seuHyundai de 2C. Esapekka Lappi de M-Sport era el més lent dels pilots Rally1 en el 10è lloc, a 0,6s de Greensmith i Loubet i 5,4 del primer lloc.

«Per segur que aquesta prova serà una mica boja després d’Estònia però sabíem al que veniem», deia Lappi.

Temps del Shakedown

1 Neuville (Hyundai) 3m23.4s
2 Tänak (Hyundai) +1.2s
3 Rovanperä (Toyota) +1.4s
4 Evans (Toyota) +1.5s
5 Ogier (Toyota) +1.7s
6 Loeb (Hyundai) +3.6s
7 Suninen (M-Sport) +3.9s
8 Greensmith (M-Sport) +3.8s
9 Loubet (Hyundai) +3.8s
10 Lappi (M-Sport) +5.4s

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
el més vell
el més nou
Inline Feedbacks
View all comments