TURISMES: Hyundai ja disposa del nou Veloster ETCR

Encara que els efectes de la pandèmia de COVID-19 han retardat per desgràcia la integració dels kits ETCR en els cotxes de carreres en sis mesos, fa uns dies Hyundai Motorsport va poder completar la seva primera integració del Veloster N ETCR a Williams Advanced Engineering, sota la supervisió del director tècnic ETCR Gergeli Bári del WSC.

Les activitats van incloure quatre dies al taller WAE per a la integració dels sistemes elèctrics i tres dies de revisió i proves de calibratge al circuit Great Tew.
La integració es va dur a terme amb l’ajuda d’un cotxe de laboratori ETCR construït per WAE que es va utilitzar per replicar i resoldre qualsevol problema que pugui ocórrer durant el procés d’integració de cotxes de raça.

La integració estàtica es va dur a terme en dues fases: Mecànica i Elèctrica

Tots els components de l’E-Kit – tren de propulsió MAGELEC, convertidor BrightLoop DCDC12L i tren de potència Marelli – van funcionar bé, com s’esperava.
Després de la finalització de la integració estàtica, amb el suport dels enginyers i tècnics del WAE, l’equip es va traslladar a la pista de prova Great Tew al cor d’Oxfordshire per a un test dinàmic; durant el qual el cotxe va ser provat al límit; completant més de 300 km, demostrant que era segur i fiable.

Abans que les rodes giressin es van establir les directrius de funcionament crític de seguretat.

Maurecio Slaviero, cap del projecte ETCR per al WSC Group va comentar:

«Com a resultat del COVID, ha estat una llarga espera, però finalment som capaços de seguir endavant. Estem encantats que la integració del Hyundai Veloster N ETCR, el primer cotxe, s’hagi completat amb èxit que ens permet seguir el procés d’integració amb els Ferraris, Alfa Romeo i el CUPRA entre finals d’octubre i principis de novembre. S’espera que la MG es completi a principis de desembre i aquests són els cotxes que es presentaran per al procediment d’homologació. Un cop completat, cada fabricant podrà produir cotxes de carreres individuals per als diferents campionats.”

Alec Patterson, ETCR Senior Program Manager de la WAE va afegir:

«Estem encantats que la fase de proves físiques del programa amb la Hyundai Veloster N ETCR hagi anat tan bé, que valida tot el treball de preparació que els enginyers van completar en l’entorn digital i en el cotxe de laboratori elèctric per endavant. Els equips ara es dirigeixen a Itàlia per a més proves de seguiment, permetent-los correlacionar les seves eines d’anàlisi en un entorn de carrera simulat, optimitzant tots els sistemes elèctrics abans del lliurament final de les bateries per al començament del programa el 2021.

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
el més vell
el més nou
Inline Feedbacks
View all comments