Dani Sordo / Carlos del Barrio (Hyundai I20 Coupé WRC) han tingut un gran retorn al WRC, aprofitant la seva posició de sortida per arribar al final del primer dia del Ral·li de Sardenya amb 17,4 segons d’avantatge sobre Teemu Suninen / Jarmo Lehtinen (Ford Fiesta WRC) que es van beneficiar més o menys de la mateixa recepta: una bona posició de sortida.
La lluita pel campionat es troba darrere. Sense res a perdre, i després d’un matí difícil, amb una mala sintonia del cotxe, Thierry Neuville / Nicolas Gilsoul (Hyundai I20 Coupé WRC) han recuperat a la tarda i han passat de cinquè a tercers, tot i que es van quedar una mica més lluny del que estaven al final del matí, ja que estan a 35,2 segons dels càntabres. Sebastien Ogier / Julien Ingrassia (Toyota Yaris WRC) han perdut la seva posició davant Neuville després d’una tarda difícil. El francès ha revelat al final que ja sabien que perdrien a causa de la seva posició de sortida, i això s’ha confirmat. De fet, al final de cada tram, Ogier sempre recorda aquest fet: l’ordre de sortida. Tot i això, es troba a 0,8 segons de Neuville, de manera que la lluita està completament oberta, ja que demà el dia serà llarg.
Qui ha perdut una mica el contacte son Elfyn Evans / Scott Martin (Toyota Yaris WRC), però amb l’avantatge que tenen en el campionat, arriscar no és prudent ara mateix. Els dos al capdavant no «compten» per als «comptes» del campionat, però el seu principal problema pot venir del fet que Neuville i Ogier si estan per davant, i això no els hi convé en absolut. Però hi ha un llarg recorregut per fer tot i que 15.9 segons amb Ogier comencen a ser molts.
Ott Tänak / Martin Järveoja (Hyundai I20 Coupé WRC) han acabat la jornada en vuitens amb gairebé dos minuts perduts, de manera que no queda dubte sobre un bon resultat i la lluita del títol i la seva possible renovació s’hauria de solucionar en aquesta cursa.
Kalle Rovanperä / Jonne Halttunen (Toyota Yaris WRC) han caigut al novè lloc després de problemes amb la direcció del Yaris. Pierre-Louis Loubet / Vincent Landais (Hyundai I20 Coupé WRC) han tingut un toc aquesta tarda i han vist escapar una mica a Gus Greensmith / Elliott Edmondson (Ford Fiesta WRC). Mentre que Esapekka Lappi / Janne Ferm (Ford Fiesta WRC) han abandonat per problemes tècnics de bon matí.
Rally2, Solberg per davant dels francesos, Solans KO
Al WRC-2, Pontus Tidemand continua sent impecable i domina amb uns trentena segons d’avantatge sobre Adrien Fourmaux, que avui ha patit dues punxades, però no ha canviat de roda, preferint tirar lentament fins al final de la secció. Al WRC-3, Oliver Solberg es manté al capdavant, però Yohan Rossel es queda a només sis segons. Nicolas Ciamin tampoc ha dit la seva última paraula i té 23 segons per recuperar-se.
Jan Solans i Mauro Barreiro han vist com es truncava la seva participació a la illa italiana al trencar una suspensió del seu Ford Fiesta Rally2. Una llàstima ja que havien aconseguit bons registres a l’inici de la jornada.