El Ral·li Costa Brava Històric celebrarà la seva XVII edició amb el seu centre neuràlgic a Palamós, del 15 al 18 d’octubre de 2020.
Puntuable per al FIA Regularity Trophy, el ral·li de regularitat de clàssics tindrà la seva base a l’Hotel Trías, i les verificacions tècniques es faran al port de la Marina de Palamós. El recorregut serà d’uns 1.000 kms. El lliurament de trofeus es farà al mateix pòdium, durant el matí del diumenge 18 d’ octubre de 2020.
La nova etapa pròleg «Calonge i St. Antoni» no és obligatòria, però sí que donarà una primera classificació mínima, comptabilitzant-se els 10 millors temps de cada Control Secret, i a la resta d’equips se’ls assignarà el 10è temps. S’aplicarà un handicap a tots els temps de cada control. Aquest handicap es publicarà el mateix dijous abans de la sortida. Aquesta etapa servirà per tenir una primera classificació i donar l’ordre de sortida a la segona etapa.
Les sortides de les etapes es faran, després de dinar, al pòdium de Palamós, per evitar així coincidències amb els ciclistes, que solen rodar massivament per aquestes mateixes rutes de muntanya als matins. Els trams més estrets i complicats es faran de nit.
Aquest any les carreteres del Ral·li Costa Brava són d’un asfalt perfecte en el 95% dels trams de regularitat. En algun tram més arrissat, només comptabilitzaran els 10 millors temps en els Controls Secrets (com en l’etapa pròleg); així un equip amb suspensió molt dura o un cotxe massa baix, no patirà per intentar seguir la mitjana, i podrà recuperar-la quan el ferm torni a ser perfecte. No volem que ningú trenqui cap cotxe, i per això tractem d’evitar fer servir rutes malament asfaltades o de ciment, llevat que siguin molt bones per al conjunt de l’itinerari.
Una edició tardana però amb moltes novetats
Una novetat d’aquesta edició és la classificació Ral·li & Party, per als equips que vulguin acabar les etapes a l’hora de sopar, i reenganxar-se a l’inici de l’etapa següent.
Els sopars en ruta es faran amb totes les mesures Covid, una a Ripoll i una altra a Ca l’Enric (Amb estrella Michelin).
Una altra nova modalitat és el Ral·li Navigation, sense transponder però amb GPS, només pel plaer de seguir la ruta i el llibre de ruta, com iniciació al món dels clàssics.
Les sortides dels trams de regularitat es faran tipus Montecarlo, per facilitar i flexibilitzar els temps a emprar en els enllaços. En alguns sectors es donarà temps addicional per fer assistència, en llocs determinats on hi ha espai suficient.