Red Bull fins i tot admet assumir la propietat intel·lectual i continuar el projecte d’unitat motriu d’Honda a la Fórmula 1, després que el fabricant se’n vagi a finals de 2021. La hipòtesi va ser confirmada per Helmut Marko, però té alguns supòsits per poder materialitzar-se.
En declaracions a Sport1, el consultor austríac va dir:
«Amb la condició que les converses amb Honda siguin positives, ens agradaria fer-nos càrrec de la base, la propietat intel·lectual i tota la resta d’Honda per poder preparar els motors a Milton Keynes ‘.
Pel que fa a la resta de fabricants disponibles, Ferrari i Renault, Marko va recordar que tenen estructures de fàbrica pròpies que rivalitzen amb l’ambició d’èxit de Red Bull:
Tots aquests constructors tenen el seu propi equip i això vol dir que sempre configuren els motors per al seu xassís. Amb aquestes construccions sempre obtenim un motor subministrat sobre la base d’haver d’adaptar el nostre propi xassís. Com a resultat, no podem implementar les nostres pròpies idees i sempre ens enfrontem a limitacions tècniques. Per això preferim la construcció d’Honda ’.
L’existència d’intencions no significa necessàriament que siguin possibles d’aconseguir, va assenyalar Marko:
«La nostra idea només és possible si hi ha una parada completa del desenvolupament del motor des de la primera cursa del 2022. No podem donar suport a cap desenvolupament posterior de la visió tècnica i financera. Necessitem una decisió de la FIA el més aviat possible i, per a això, cal escoltar tots els altres equips, perquè es necessita una majoria per a una cosa així ”.
Les actuals unitats motrius s’utilitzaran fins al 2025, amb la possibilitat d’una actualització de rendiment important cada any, i si es produeix una congelació d’aquest desenvolupament, Red Bull podria fer-se càrrec del motor Honda, va confirmar el responsable:
Si la resta de paràmetres són positius, podem tenir-ho tot a casa nostra. Si la decisió de la FIA és la que he esmentat, el nostre següent pas és arribar a un acord amb Honda. Però, en aquest sentit, no espero que s’interposin en el nostre camí. A més, ja tenim gestionats diversos edificis a Milton Keynes i Honda també té edificis propis, cosa que ens permet canviar ràpidament. Tot depèn de la decisió de la FIA ‘.