El pilot d’Audi Mike Rockenfeller creu que els cotxes amb base a GT3 tenen el potencial d’oferir millors curses que els cotxes de classe 1 de la DTM, encara que no siguin tan divertits per conduir.
El DTM va anunciar el mes passat que deixaria la seva plataforma actual a favor dels GT3 per al 2021, encara que els cotxes experimentaran diversos canvis, inclòs un augment de la potència.
La revisió segueix la decisió d’Audi de retirar-se de la DTM com a fabricant després de 2020, deixant la DTM sense més opció que abandonar el conjunt de regles de la classe 1 ja que no era possible continuar la sèrie amb un únic fabricant, BMW, que no s’havia compromès formalment amb l’any següent.
Rockenfeller admet que els cotxes amb base GT3 no oferiran el “mateix plaer de conduir” com un cotxe de classe 1, però el pilot de l’equip Phoenix també creu que l’allunyament de la normativa actual podria millorar l’espectacle en els roda a roda, ja que aquests cotxes són menys dependents de l’aerodinàmica que els seus homòlegs de classe 1.
“Sabem per què el DTM va a aquesta normativa l’any que ve”, va dir Rockenfeller.
“No és perquè sapiguem que és un cotxe millor, però és el cotxe més disponible i és una bona plataforma, a tot el món s’utilitzen aquests cotxes.
“Crec que les curses poden ser increïbles. I poden ser millors que el que són ara. Així que crec que és un bon moment per fer-ho.
“Els cotxes DTM actuals o SUPER GT o Classe 1, crec que són un prototip, més a prop de LMP2 a una GT3.”