RAL·LIS: Híbrids per a tots, els Rally2 tindran sistemes estandarditzats per al 2023

Els cotxes de la segona línia de la piràmide, els Rally2 seran híbrids el 2023. La FIA ha confirmat que té la intenció d’implementar sistemes híbrids als vehicles Rally2 i l’objectiu és que s’aprovin per funcionar el 2023. Finalment, l’electrificació comença a arribar a les diverses capes de la piràmide de ral·li, cosa que no està passant tan aviat com l’evolució del mercat de l’automòbil “ho requereix”.

En principi, Rally2 tindrà un sistema híbrid senzill, per no pressionar els costos, i el sistema hauria d’oferir més motors de 10 CV a través d’un sistema d’arrencada / generador de baixa tensió de 48 volts: , l’objectiu clar és demostrar com la tecnologia existent d’automòbils de carretera es pot transferir a esports de motor, en lloc de desenvolupar el sistema híbrid endollable orientat al rendiment per al Rally1.

Actualment, el departament tècnic de la FIA està discutint un conjunt de normatives per controlar els costos i gestionar les diferències potencials de rendiment entre els diferents sistemes híbrids que s’utilitzaran.

«La gestió de costos continuarà sent un focus clau amb límits de costos per a peces específiques, que ha demostrat ser una eina eficaç en els ral·lis. L’objectiu és tenir la normativa preparada per aprovar-la el setembre del 2021 i es proposa que els cotxes híbrids de la nova generació de Rally2 s’integrin en campionats a partir del 2023. La introducció dels cotxes híbrids al Rally1 s’espera a partir del 2022, tot i que les proves del maquinaria híbrid de compact dynamic s’han ajornat un mes, fins al febrer de l’any vinent ”, diu la FIA.

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments