Després d’analitzar totes les dades recollides fins ara, Pirelli ha completat el seu programa inicial de proves WRC en preparació per al Campionat Mundial de Ral·lis de l’any que ve, havent-se produït un total d’aproximadament 1.400 quilòmetres a Sardenya, o l’equivalent competitiu de gairebé cinc ral·lis del campionat del món.
Les proves incloïen sessions de terra per als nous pneumàtics Scorpion, asfalt per als nous pneumàtics P Zero i més recentment pluja per als últims pneumàtics de Cinturato: tots els quals apareixeran al Campionat Mundial de Ral·li de l’any que ve, juntament amb pneumàtics de gel i neu per al Ral·li de Suècia i el Ral·li Monte-Carlo.
Aprofitant la pluja prevista a Sardenya la setmana passada, el pilot de proves de Pirelli Andreas Mikkelsen va completar un dia en el tram Tergu-Osilo, posant els nous pneumàtics de terra de moll, Scorpion KX en condicions humides.
Això significa que el programa de proves de Pirelli ja està complet, amb l’especificació fixada per als pneumàtics que es portaran a Monte-carlo i Suècia l’any que ve. S’espera que els equips els posin a prova per primera vegada en tan sols dos mesos, durant el mes de desembre. Encara que no s’ha pogut provar sobre la neu i el gel durant tot l’estiu, les proves en aquestes superfícies ja es van dur a terme a la fi de l’any passat i principis d’enguany.
Al llarg del desenvolupament dels últims pneumàtics, Pirelli també es va basar en gran mesura en l’experiència adquirida en el subministrament de cotxes en la categoria R5 fins ara, així com en el seu coneixement previ de subministrar al WRC exclusivament des de 2008-2010.
Totes les proves van tenir lloc utilitzant el Citroen C3 WRC de Pirelli, com va demostrar el 2003 el Campió del món de Ral·lis Petter Solberg a la Power Stage del Ral·li Italia Sardenya el diumenge passat. Aquest cotxe va ser escollit deliberadament perquè Citroen no entra al campionat com a fabricant, proporcionant així un teló de fons neutral per als pneumàtics Pirelli de nova generació que s’han de provar.
El director d’activitat de ral·lis de Pirelli, Terenzio Testoni, va dir:
«Hem pres temps per analitzar totes les dades recollides fins ara i amb la prova recent en condicions humides el nostre programa de desenvolupament s’ha completat tal com estava previst, amb més sessions de terra encara programades per al futur. Hem pogut seguir el nostre programa de proves revisat que va ser interromput com a resultat de la pandèmia de Covid sense problemes, i acabar tot el nostre desenvolupament inicial com s’esperava.
Després, esperem veure els nostres pneumàtics en competició. Moltes gràcies a Andreas Mikkelsen per un excel·lent treball, que ens ajuda a arribar als límits de manera regular gràcies a la seva rapidesa i coherència. Moltes gràcies també a l’equip de Sainteloc, per subministrar un cotxe ràpid i fiable amb el qual provar».
Andreas Mikkelsen, que es va embarcar en el programa de proves Pirelli al juliol, va afegir:
«Ha estat un plaer i un honor contribuir a aquest programa de desenvolupament integral. Estic molt content tant amb la qualitat com amb la quantitat del treball que vam fer junts, i sé que aquests nous pneumàtics seran excel·lents en el Campionat Mundial de Ral·lis l’any que ve i més enllà.”