WRC: Com organitzar dues proves del Mundial en 6 setmanes

Si la pandèmia ho permet Itàlia acollirà aquesta temporada dues rondes del campionat mundial de ral·li, cosa que confirma l’enorme implicació d’aquest país en l’àmbit esportiu, com la F1 (3 grans premis a terra italiana) i Moto GP (2 curses).

Sis setmanes abans de l’esdeveniment, Antonio Turitto, director general del ral·li a Itàlia, admet que la feina només acaba de començar, especialment per a la jornada de dissabte.

“Ara mateix estem veient les carreteres que utilitzarem fora del circuit per decidir cap a on anar. Quan vam començar dilluns passat, només teníem feta el 10% de la feina. Tenim molt a fer, però tenir dos mítings a Itàlia és un gran repte. L’italià va comentar a DirtFish.

Si el treball a nivell de circuit per definir les ofertes divendres i diumenge sembla força clàssic, dissabte serà completament nou i la feina tot just acaba de començar. Antonio Turitti gairebé exclou la possibilitat d’utilitzar les etapes especials del ral·li Trofeo ACI Como, situat a uns cinquanta quilòmetres del circuit de Monza.

“No crec que fem servir les especials de Como. Crec que podem trobar altres carreteres. Tenim algunes idees. “

Per a aquest esdeveniment, l’organització dependrà en gran mesura de les persones que ja organitzen el Ral·li de Sardenya. I, com en aquesta última prova, la feina es farà en només en sis setmanes.

“És molta feina, però confio perquè tinc un equip molt professional. És el mateix equip per a Sardenya. A Sardenya, vam fer la prova en sis setmanes, i després una setmana abans, vam haver de refer algunes carreteres perquè hi va haver una gran tempesta. Va ser molt complicat. Però un cop feta una pausa, treballem en Monza des del 19 d’octubre. “

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments