Els equips de Fórmula 1 estan llestos per a provar els pneumàtics definitius de Pirelli per al 2021 en la segona sessió de lliures durant un dels últims grans premis de la temporada 2020.
Pirelli està planejant més sessions a Bahrain o Abu Dhabi, o possiblement en tots dos. Aquest test permetrà a Pirelli confirmar a la FIA abans de la data límit de l’1 de novembre, quina versió seria la definitiva.
Pel fet que els 10 equips no van córrer amb els mateixos prototips a Portimao s’ha decidit afegir les proves addicionals de la FP2 per a permetre a tots provar l’elecció final i recopilar dades de configuració per a la pròxima temporada.
Com en el cas de Portugal, les regles permeten que els primers 30 minuts de les sessions de la FP2 s’utilitzin per a provar pneumàtics addicionals.
La nova construcció té com a objectiu millorar la durabilitat després dels problemes vists en Silverstone a principis d’aquesta temporada.
El major canvi és en els pneumàtics davanters, que tenen un perfil revisat. El perfil posterior no va poder ser ajustat, principalment a causa del problema de provar-los a Portugal amb el risc de contacte amb la carrosseria.
«I vam fer una anàlisi del resultat de la prova a Portimao, recollint tots els comentaris dels pilots, i totes les dades de telemetria. Va ser una bona validació, en condicions difícils, amb una nova pista i així successivament. Però vam tenir un bon resultat.
«Identifiquem un prototip que, en la nostra opinió, és una millora en comparació amb l’especificació actual.
«Tots els prototips que vam portar a Portimao tenien un major nivell de durabilitat. El que ens faltava era la manejabilitat i el rendiment dels pneumàtics a la pista.