FÓRMULA 1: La nova normativa mira cap als combustibles sostenibles

La Fórmula 1 mantindrà les unitats de potència híbrides en la seva nova generació de motors, però pretén incloure combustibles sostenibles, ja que creu que això podria tenir un impacte important sobre el medi ambient.

La Fórmula 1 va situar el nou motor per al 2026 al capdavant de les seves prioritats i, en aquest sentit, busca el millor «full de ruta» per a un motor de combustió interna que garanteixi els objectius mediambientals no només dels seus socis, principalment de les marques, sinó també del conjunt de la comunitat automobilística.

Com és ben sabut, la Fórmula 1 ha servit durant molt de temps com a plataforma per introduir els avenços del que es creu que serà la propera generació del món de l’automòbil i això és el que pretenen fer amb el motor de propera generació, que pretén combinar la tecnologia híbrida amb els combustibles sostenibles.

En aquest sentit, ja s’ha creat un grup de treball format per personal de F1 i FIA per investigar aquesta futura fórmula d’un motor alimentat amb combustibles sostenibles. Aquest grup s’ampliarà per incloure especialistes d’OEM (fabricant d’equips originals, fabricants de peces originals) i proveïdors d’energia, a més de buscar experiència de grups de recerca independents. Tot i que la petjada de carboni dels monoplaces F1 és un percentatge molt petit de la petjada de carboni mundial de la competició (0,7%), és lògicament important que la part més visual de l’esport (els cotxes) sigui sostenible i pugui tenir beneficis reals món real’.

La Fórmula 1 es compromet a tenir unitats híbrides en la seva nova generació de motors, ja que creu que els combustibles sostenibles poden tenir un impacte molt fort sobre el medi ambient. Per tant, té previst canviar a un nou concepte de motor a partir del 2026, amb equips que accepten mantenir l’actual V6 híbrid turbo per ara. S’ha parlat de la possibilitat de passar a tecnologies de motors més radicals, com l’elèctric o l’hidrogen, però la F1 creu que una nova generació d’híbrids és el camí correcte. La idea no és utilitzar un motor completament nou, sinó evolucionar cap a combustibles sostenibles, amb qualsevol innovació que es traslladi al món real més endavant:

“És important que la part més visual del nostre esport sigui sostenible i pugui tenir beneficis reals al món real «, diu la declaració de F1. “Creiem que amb més de 1.000 milions dels 1.100 milions de vehicles del món que funcionen amb motors de combustió interna, tenim el potencial de liderar les tecnologies que redueixen les emissions de carboni a tot el món. També creiem que no hi ha una solució única per a les tecnologies de motors del futur, sinó que un motor de combustible híbrid sostenible serà un pas endavant significatiu per a l’esport i el sector de l’automòbil ”.

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
el més vell
el més nou
Inline Feedbacks
View all comments